Loistoviikonloppu Hyundaille Korsikan rallissa - Neuville vihdoin ykköseksi

Hyundai Motorsport otti kauden 2017 avausvoittonsa vakuuttavalla tyylillä, uudella Hyundai i20 Coupe WRC:llä Korsikan MM-rallissa vieden sijat 1 ja 3. Voitto oli Hyundai Motorsportille kaikkien aikojen neljäs ja teamille toinen kerta kun molemmat kuljettajat ajoivat podiumille. Thierry Neuvillelle voitto oli uran kolmas.

Hyundai i20 Coupe WRC on ollut yksi tämän kauden nopeimmista ralliautoista ja sille on merkitty kaiken kaikkiaan 24 nopeinta erikoiskoeaikaa.

Thierry Neuville johdatti Hyundain menestykseen

Belgialainen kiidätti autonsa Korsikan MM-rallin ykköseksi reilulla, liki minuutin erolla ennen hallitsevaa maailmanmestaria Sébastien Ogieria. Neuvillen urakka rallin kärjessä helpottui hieman lauantaiaamuna, kun kovaa kiriapua antaneen Kris Meeken autosta rikkoutui moottori, ja pohjoisirlantilainen joutui keskeyttämään. Tämän jälkeen Neuville taisteli kärkipaikasta tiukasti Ogierin kanssa, mutta ranskalaisen ajauduttua ongelmiin lauantain viimeisellä erikoiskokeella, oli tie voittoon auki Neuvillelle.

Sunnuntaina miehellä ei ollut enää kiirettä minnekään, vaan kauden ensimmäinen voitto kruunautui tyylillä. Eroa Ogieriin tuli lopulta 54,7 sekuntia. "Mahtava tunne voittaa Korsikalla tänä viikonloppuna. Uskon, että on monia ihmisiä, jotka ovat halukkaita jakamaan tämän juhlan kanssamme. Tiimi on tukenut minua Monte Carlosta ja Ruotsista lähtien. Perjantain vaikeuksien jälkeen teimme kovasti töitä, ja palasimme takaisin vahvempina. Olemme jälleen mestaruustaistelussa," Neuville tuuletti iloisena.

Hyundain vahvaa panosta täydensi Dani Sordo. Espanjalaiskonkari toi autonsa varmasti kolmanneksi. Aivan Ogieriin ohittamiseen ei viimeisen Power Stagen kilometrit kuitenkaan riittäneet. Sordo jäi lopulta tiukasti kisan kolmanneksi vain 1,3 sekunnin erolla. "Tiesimme että kakkossijan pitäminen on kovan työn takana, perittyäni sen Ogierilta tänä aamuna. Olen silti tyytyväinen, että pystyimme ajamaan palkintokorokkeelle. Monta asiaa on vielä opittavana, mutta me edistymme," summasi lopulta tyytyväinen Sordo.

Myös kolmas Hyundai i20 Coupe WRC pääsi maaliin asti. Hayden Paddon ei päässyt tällä kertaa tutulle tasolleen, mutta piiskasi autoaan silti yleisöön menevällä tavalla. Uusiseelantilainen palkittiin lopulta rallin kuudennella sijalla. Eroa tallikaveri Neuvilleen tuli 2.16,3 minuuttia. Vaikka tuloksista sitä ei näekään, olemme olleet tänä viikonloppuna lähempänä kärkeä kuin aiemmin. Nyt täytyy vain keskittyä seuraavaan kisaan, josta alkaa meille varmasti suosiollinen viiden sorarallin putki, Paddon kommentoi päättäväisenä.

Seuraava MM-ralli ajetaan Argentiinassa 27. - 30.4.

Lisätiedot

Hyundai Motor Finland Oy / Kellokukantie 2 / 01300 Vantaa / PR & Viestintäpäällikkö / Sami Takaneva / Puh: 050 3800 758 / email: sami.takaneva@hyundai.fi

Kuvat sekä videomateriaalit saatavilla osoitteista:

news.cision.com/fi/hyundai-motor-finland / hyundai.news / press.motorsport.hyundai.com

Hyundai sosiaalisessa mediassa:

Facebookissa: facebook.com/hyundaifinland / Twitterissä: @HyundaiEurope, @HMSGOfficial
 / Instagramissa: @HyundaiEurope

Hyundai Motor Company

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company on pääyhtiö Hyundai Motor Group -konsernissa, jonka innovatiivinen rakenne käsittää kaikki autotuotannon resurssit omasta terästehtaasta alkaen. Hyundailla on kautta maailman kahdeksan tuotantokeskusta ja seitsemän teknistä suunnittelukeskusta. Yhtiö myi vuonna 2016 maailmanlaajuisesti 4,86 miljoonaa autoa. Hyundai työllistää yli 110 000 henkilöä eri puolilla maailmaa.

Yhtiö vahvistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa ja pyrkii lujittamaan edelleen puhtaan teknologian johtoasemaansa, jonka ovat pohjustaneet maailman ensimmäinen massatuotettu vetyauto ix35 Fuel Cell sekä IONIQ, maailman ensimmäinen automalli, joka on saatavissa kolmena erilaisena sähkömoottoria hyödyntävänä versiona.

Hyundai Suomessa

2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Bassadone Automotive Nordicia. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.