Lupa fiilistellä – Hyundai avasi uudenlaisen showroomin Lohjalle

Hyundai Motor Finland ja PP-auto Oy ovat toteuttaneet yhdessä täysin uudenlaisen digitaalisen showroomin kauppakeskus Loheen Lohjan keskustaan. Syyskuun 5. päivä avautuneen kauppakeskuksen ensimmäisessä kerroksessa voi nyt tutustua Hyundain uutuusmalleihin PP-auton näyttelytilassa.

- Digishowroom on nykyaikainen tapa esitellä autoja ja tehdä kauppaa olemalla läsnä siellä, missä ihmiset liikkuvat. Asiointiin tuodaan helppoutta ja mielenkiintoa erilaisilla digitaalisilla palveluilla, joita tässä yksikössä voidaan myös testailla ja pilotoida, kertoo PP-auto Oy:n toimitusjohtaja Tom Mörck.

Hyundai on tullut viime vuosina tunnetuksi paitsi autojensa edistyksellisestä tekniikasta ja markkinoiden kattavimmasta 7 vuoden takuusta ilman kilometrirajaa, myös poikkeuksellisen tyylikkäästä muotoilusta, joka kestää vertailua kalliimpiin merkkeihin.

Keskituloisen kukkarolle sopivia autoja ei ole totuttu esittelemään showroom-tyylisissä tiloissa, mutta PP-auton Lohjalla sijaitsevassa näyttelytilassa Hyundain autoja on lupa fiilistellä muiden ostosten yhteydessä. Kyseessä ei ole lyhytaikainen popup-myymälä, vaan pysyvä osa Lohjan vilkkainta keskustaa.

- Autoilu ja autokauppa ovat kehittyneet huimaa vauhtia viime vuosina ‒ autonvalmistajat investoivat mm. digitalisaatioon ja kuluttajien käyttäytyminen on murroksessa. Myös me Hyundailla olemme mukana uudenlaisten palvelumallien ja asiointikokemusten tarjoamisessa, kertoo Hyundai Motor Finlandin toimitusjohtaja Esa Kurikka.

Showroomissa suurimman huomion saavat näytillä olevat autot, joita näyttelytilaan mahtuu kerrallaan kahdesta kolmeen. Ne tulevat edustamaan paitsi kunkin hetkisiä kampanjamalleja, myös uusinta tekniikkaa edustavia automalleja, kuten täyssähköautoja ja hybridejä.

Lisäksi puolen seinän kokoiselta näyttötaululta asiakkaat pystyvät lähitulevaisuudessa tarkastelemaan koko Hyundai-mallistoa pienimpiä yksityiskohtia myöten.

- Avajaispäivinä täällä on ollut todella hyvä fiilis ja asiakkailta on tullut hyvää palautetta. Showroomiin on helppo tulla ja PP-auton henkilökuntaa voi kiittää siitä, että he osaavat luoda asiakkaille rennon ja tervetulleen olon, Hyundai Motor Finlandin aluemyyntipäällikkö Matti Nieminen kuvailee.

Vaikka uuden showroomin pääasiallinen tarkoitus ei olekaan tehdä suoraan kauppaa, paikalla on myös myyjä opastamassa ja kertomassa autoista. Avajaispäivinä tarjouksiakin on laskettu asiakkaille ahkerasti.

- Perinteisten autoliikkeiden haasteena on monesti niiden sijainti. Niihin täytyy varta vasten lähteä, mutta keskellä Lohjan vilkkainta kauppakatua sijaitsevaan showroomiin on autottomankin helppo poiketa, Nieminen sanoo.

Mikäli autonosto tai koeajo alkaa Hyundai-showroomissa vierailun päätteeksi kiinnostaa, koko automalliston pääsee näkemään ja kokemaan läheisessä PP-auton liikkeessä Tynninharjulla. Vaihtoehtoisesti koeajolle voi lähteä suoraan showroomista kauppakeskus Lohen parkkihallista, jossa ajettavana on yleensä muutamia eri malleja.

- Muutaman päivän perusteella showroomissa vierailleet ovat tuntuneet tiedostavan jo hyvin Hyundain tarjoaman poikkeuksellisen pitkän seitsemän vuoden takuun. Suurta kiinnostusta ovat herättäneet myös näytillä olevat IONIQ plug-in-lataushybridi ja urheilullinen Tucson N-Line, joista IONIQ on vieläpä hyvässä kampanjatarjouksessa, Nieminen kertoo.

PP-auto Oy on vuonna 1968 perustettu täyden palvelun autotalo, jonka omistaa Suur-Seudun Osuuskauppa. Toimipisteet sijaitsevat Salossa ja Lohjalla. PP-auto Oy toimitti vuonna 2018 noin 1 400 uutta autoa ja yli 2 500 käytettyä autoa.

Lainaukset

Keskellä Lohjan vilkkainta kauppakatua sijaitsevaan showroomiin on autottomankin helppo poiketa.
Matti Nieminen, aluemyyntipäällikkö, Hyundai Motor Finland
Asiointiin tuodaan helppoutta ja mielenkiintoa erilaisilla digitaalisilla palveluilla, joita tässä yksikössä voidaan myös testailla ja pilotoida.
Tomi Mörck, toimitusjohtaja, PP-auto Oy