Odotetun Hyundai Kona electricin myynti alkaa

Hyundain kuuma uutuus, täyssähköinen Hyundai Kona electric, on saanut ensimmäiset hintansa. Ensimmäisenä maahantuontiohjelmassa on isompi akkupaketti 64 kWh (204 hv). Kona electricin ohjevähittäishinta alkaa 42 990 eurosta. Myynti alkaa 8.10.2018.

Hyundai Kona electricin varustetasot Suomessa ovat Comfort ja Style. Korkeatasoiseen Comfort-varusteluun kuuluvat mm. Smart Key -älyavain, 7” värikosketusnäyttö, 7” LCD Supervision Cluster -digitaalinen mittaristo, pysäköintitutka taakse, älykäs vakionopeudensäädin ja akun lämmitin. Style-varustelulla matkustusmukavuutta voi korottaa vielä mm. 8” värikosketusnäytöllä, KRELL-äänentoistojärjestelmällä, led-kauko- ja lähivaloilla ja kaukovaloautomatiikalla, sähkösäätöisillä lämmitettävillä ja viilennettävillä etuistuimilla, HUD-tuulilasinäytöllä ja erittäin kattavilla turvallisuusvarusteilla. Kona electricin voi sovittaa omaan tyyliin 7 vaihtoehtoisen ulkovärin ja 3 kontrastivärikaton, Phantom Black -mustan, Dark Knight -harmaan sekä Chalk White -valkoisen, värivalikoimasta.

Tehokkaammalla 64 kWh:n akkuversiolla Hyundai Kona electric tarjoaa vaikuttavan toimintamatkan yhdellä latauksella, jopa 482 km (WLTP-mittaustavan mukaan). 7,2 kW:n latausasemalla akku latautuu 9 h 35 min, 50 kWh:n latausasemalla se voidaan ladata 80 %:iin 75 minuutissa ja 100 kWh:n latausasemalla lataamiseen kuluu 54 minuuttia. Hyundai Kona electricin pienempitehoinen, 39,2 kWh:n, akkuvaihtoehto saapuu Suomen markkinoille vuoden 2019 jälkimmäisellä vuosipuoliskolla.

Hyundai myöntää Suomessa koko uudelle mallistolleen markkinoiden kattavimman takuun, seitsemän vuotta ilman kilometrirajoitusta. Lisäksi korkeajänniteakustolle myönnetään kahdeksan vuoden/200 000 kilometrin takuu.

Hyundai Motor vahvistaa asemansa tulevaisuuden teknologiayrityksenä, ja sen tavoitteena on tuoda mahdollisimman ympäristöystävällinen autoilu kaikkien ulottuville. Hyundai tarjoaa laajan valikoiman eri käyttövoimia, ja aikoo lanseerata 14 uutta ekoautomallia Euroopassa vuoteen 2020 mennessä. Näistä viisi on hybridejä, neljä ladattavia plug-in hybridejä, neljä täyssähköautoja ja yksi polttokennoauto. Hyundai investoi myös erilaisiin liikkumisen konsepteihin, kuten autonomiseen ajamiseen, autojen vertaisvuokrauspalveluihin ja autojen liitettävyyspalveluihin.