Plug & Charge − helppoa lataamista ilman korttia tai sovellusta

Charge myHyundai -latauspalvelun uusi Plug & Charge -toiminto tarjoaa käyttäjilleen automaattisen tunnistautumisen latausasemalla ilman erillistä sovelluksella tai latauskortilla tunnistautumista. Lataus käynnistyy automaattisesti, kun Hyundai-sähköauto kytketään yhteensopivaan latauspisteeseen. Ensimmäinen Plug & Charge -yhteensopiva malli on Hyundai IONIQ 6.

Hyundai on aloittanut Charge myHyundai -latauspalvelua laajentavan Plug & Charge -ominaisuuden käyttöönoton. Uusi Plug & Charge -toiminto tunnistaa automaattisesti latausasemaan kytketyn Hyundai-sähköauton ja säästää siten käyttäjältään aikaa ja vaivaa. Toiminto poistaa sovelluksen tai latauskortin käyttötarpeen ja tekee julkisesta latauksesta entistäkin sujuvampaa ja turvallisempaa.

Helposta vieläkin vaivattomampaan

Plug & Charge -toiminnon tavoitteena on tehdä julkisesta latauskokemuksesta käyttäjälle vielä nykyistäkin sujuvampi tapahtuma. Hyundai IONIQ 6 -asiakkaat voivat aktivoida toiminnon käyttöön Charge myHyundai -tilillään. Lisäksi auton keskinäytön asetuksista aktivoidaan Plug & Charge ennen kuin auto kytketään ensimmäistä kertaa latauspisteeseen. Asennus kestää noin kymmenen sekuntia ja varmistaa, että seuraavat lataukset käynnistyvät automaattisesti vain kytkemällä auto latausasemaan.

Plug & Charge todentaa automaattisesti ajoneuvon latauspisteelle latauskaapelin kautta ilman sovellusta tai latauskorttia. Erillistä manuaalista todennusta ei siis jatkossa enää Plug & Charge -yhteensopivien latausasemien ja autojen välillä tarvita.

Plug & Charge -yhteensopivat asemat ja auto

Toiminto edellyttää, että ajoneuvon ja latauspisteen on oltava Plug & Charge -yhteensopivia. Suomessa toiminto on tällä hetkellä käytettävissä IONITY-latausasemilla Paimiossa, Lahdessa ja Hämeenlinnassa. Muualla Euroopassa toiminto on käytettävissä IONITY-asemien lisäksi myös Aral Pulse -latausasemilla. Lisää Plug & Charge -yhteensopivia latauspisteitä on tulossa.

IONIQ 6 on ensimmäinen Hyundai-ajoneuvo, joka on Plug & Charge -yhteensopiva.

Plug & Charge -järjestelmässä autossa sekä auton ja latausaseman välinen viestintä on suojattu erittäin turvallisella ISO 15118 -standarin mukaisella salauksella. Plug & Charge -toiminnon operaattorina toimii Hubject.

Puoli miljoonaa Charge myHyundain -latauspistettä

Charge myHyundai antaa Hyundain sähköautoasiakkaille pääsyn yhteen Euroopan laajimmista julkisista latausverkostoista. Charge myHyundai -latauspalvelu saavutti hiljattain virstanpylvään, sillä on tarjolla jo yli puoli miljoonaa latauspistettä 30 maassa eri puolilla Eurooppaa.

Charge myHyundain avulla myös laskutus yksinkertaistuu siten, että käyttäjälle muodostuu vain yksi kuukausilasku, vaikka autoa ladattaisi useita kertoja eri latauspisteiden operaattoreiden asemilla.