Suosittu Hyundai i20 -mallisto on nyt vieläkin älykkäämpi, turvallisempi ja tyylikkäämpi

Uusittuihin Hyundai i20 ja i20 Active Cross -malleihin tulee saataville

• edistyksellinen 7DCT-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
  • huippuluokan turvallisuusvarustelu, kuten uusin Hyundai SmartSense -turvallisuusteknologia.
  • nykyaikainen edistyksellinen tietoviihdejärjestelmä seitsemän tuuman kosketusvärinäytöllä ja Apple CarPlay ja Android Auto -valmiudella.

Suosittu B-segmentin Hyundai i20-mallisto uudistuu. Viisiovinen i20 ja i20 Active Cross saavat uuden modernin ilmeen ja viimeisimmät Hyundai SmartSense -turvallisuusjärjestelmät. Hyundai i20 -mallisto saa nyt myös edistyksellisen seitsemänvaihteisen kaksoiskytkinautomaattivaihteiston (7DCT).

- Hyundai i20 on yksi DNA-malleistamme. Se on ollut jatkuvasti yksi eniten myydyistä autoistamme Euroopassa tällä vuosisadalla, kertoo Hyundai Motor Europen tuote- ja markkinointijohtaja Andreas-Christoph Hofmann. Päivittämällä i20:n muotoilua, turvallisuutta, liitettävyyspalveluita ja moottorivalikoimaa vastaamme jatkossakin asiakkaidemme odotuksiin ja varmistamme mallistomme menestyksen.

Uudistuneen viisiovisen i20:n etuosa saa muusta Hyundai-perheestä tutun Cascading Grille -etusäleikön sekä uudistetut etupuskurit, jotka antavat mallille uutta luonnetta. Hyundai i20 ja i20 Active Cross saavat myös päivitetyn takapuskurin ja takavalot, mikä antaa mallistolle voimakkaamman ilmeen. Takaluukku on uusittu rekisterikilven integroimiseksi. Valittavissa on kymmenen erottuvaa ulkoväriä ja laaja uusittu sisävärivalikoima. Tavaratila on kiitettävät 326 litraa.

Hyundai i20 -tuoteperhe varmistaa matkustusmukavuuden tarjoamalla uusia ja edistyksellisiä liitettävyyspalveluita. Omaan makuun sopivimman äänentoistojärjestelmän voi valita eri vaihtoehdoista, joissa on vaihtoehtoisesti 3,8 tai uusi 5 tuuman yksivärinäyttö tai 7 tuuman älypuhelinta saumattomasti peilaava ja Apple CarPlay ja Android Auto -palveluita tukeva tietoviihdejärjestelmä kosketusvärinäytöllä.

Hyundai i20:een ja i20 Active Crossiin on tarjolla 1,0 T-GDI -bensiinimoottori, joka on saatavana kahtena tehoversiona, 74 kW (100 hv) on yhdistetty viisivaihteiseen käsivaihteistoon, 88 kW (120 hv) puolestaan kuusivaihteisella käsivaihteistolla. Molemmat versiot ovat saatavilla nyt ensimmäistä kertaa i20-mallistossa myös edistyksellisellä seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla (7DCT). 1,0 T-GDI on varustettu sisäänrakennetulla hiukkassuodattimella. Viisioviseen i20-malliin on saatavilla vaihtoehtoisesti
1,2 l -bensiinimoottori viisivaihteisella käsivaihteistolla ja kahdella tehoversiovaihtoehdolla: 55 kW (75 hv) tai 62 kW (84 hv). Auton pysähtyessä moottorin automaattisesti sammuttava Idle Stop and Go -järjestelmä on nyt i20-mallistossa vakiovarusteena. Kaikki i20-moottorit täyttävät Euro 6d -päästönormin.

Täyttääkseen korkeimmat eurooppalaiset turvallisuusstandardit i20 saa nyt myös uusimmat Hyundai SmartSense -turvallisuus- ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. Näihin kuuluvat kaistavahti ja kaista-avustin, törmäysvaroitin jalankulkijatunnistuksella, kuljettajan vireystilan valvonta ja kaukovaloautomatiikka.

Uusitun Hyundai i20 -malliston Suomen hintoja ei ole vielä vahvistettu. Ensimmäisiä autoja odotetaan Suomeen kesällä 2018.

Hyundai i20 on Euroopan toiseksi eniten myyty Hyundai-malli.
Tweettaa
Hyundai i20 on suunniteltu, kehitetty, testattu ja valmistettu Euroopassa.
Tweettaa
Ensimmäinen Hyundai i20 -sukupolvi näki päivänvalon vuonna 2008.
Tweettaa
Vuonna 2017 Hyundai myi Euroopassa yli 100 000 i20-mallia.
Tweettaa
Uuteen Hyundai i20:een on saatavilla edistyksellinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto (7DCT).
Tweettaa
Uuteen Hyundai i20:een saa nyt myös 120 hv -tehoversion.