Täysin uusi Hyundai Tucson saa vallankumouksellisen uuden muotoilun

• Hyundai esittelee ensimmäiset kuvat täysin uudesta Hyundai Tucsonista
  • Hyundai Tucsonin täysin uusi muotoilu saa rohkeita, voimakkaita linjoja ja huippuluokan ajovalojärjestelmän
  • Uusi mittaristo on jaettu kahteen osaan ja palvelee vaativampaakin käyttäjää
  • Hyundain neljännen sukupolven C-segmentin SUV saa maailman ensi-iltansa digitaalisesti 15.9. klo 3.30 Suomen aikaa

Hyundai esittelee ensimmäiset kuvat täysin uudesta Hyundai Tucsonista. Vallankumouksellisen uuden muotoilun kohokohtiin kuuluvat uusimman sukupolven ”Parametric Hidden Lights” -nimiset Hyundai-ajovalot, jotka toimivat Hyundain tunnusmerkkinä. Uusi kahteen osaan jaettu mittaristo tarjoaa henkilökohtaisen ja intuitiivisen käyttäjäkokemuksen, joka vastaa vaativammankin käyttäjän tarpeisiin. Ensimmäiset kuvat uutuusmallista antavat viitteitä innovatiivisista ominaisuuksista, jotka sopivat rohkeaan Tucsoniin täydellisesti.

Täysin uusi Hyundai Tucson saa ensi-iltansa virtuaalisesti 15.9.2020 klo 3.30 Suomen aikaa. Live-lähetys, ennakkovideo ja kuvat ovat tarjolla verkossa osoitteissa Hyundai.com sekä Hyundain sosiaalisen median kanavissa.

- Hyundain uuden aistikkaan urheilullisen Sensuous Sportiness -muotokielen tehtävänä on nostaa tunnearvoja keskeisempään rooliin autosuunnittelussa. Haluamme asiakkaidemme vaikuttuvan. Täysin uusi Hyundai Tucson esittelee viimeisimpiä innovaatioitamme ja muistuttaa, että Hyundain kehitys jatkuu koko ajan, kertoo Hyundai Global Design Centerin Senior Vice President SangYup Lee. - Hyundai Tucsonin edistyksellinen, jopa kokeellinen uusi muotoilu sopii mallin luonteeseen ja nostaa koko segmentin rimaa korkeammalle.

Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran  nyt se on voimakas

Täysin uuden Hyundai Tucsonin edistyksellinen ulkomuoto ilmentää sitä, mitä Hyundain suunnittelijat kutsuvat termillä ”Parametric Dynamics” ‒ muotokielessä käytetään linjoja, pintoja, kulmia ja muotoja, joilla saadaan aikaan korumainen liike-energiaa viestivä kokonaisuus. Yhdessä digitaalisen käyttökokemuksen kanssa uusi Tucson tarjoaa ennennäkemättömän rohkeaa estetiikkaa. Niin kutsutut ”Parametric Hidden Lights” -ajovalot antavat mallista erittäin voimakkaan ensivaikutelman. Nämä päiväajovalot on huomaamattomasti integroitu jalokivimäiseen etusäleikköön ja tulevat esiin valojen kytkeytyessä päälle.

Uuden Hyundai Tucsonin kori on aiempaa suurempi ja leveämpi. Konepelti on pitkä, ylitykset lyhyet ja akseliväliä on pidennetty, mikä antaa mallille linjakkaan coupémaisen muodon. Korin voimakkaat kulmat ja sulavat linjat luovat vahvan kontrastin tyylikkään siluetin ja kiilamaisen muodon välille - muotoilu antaa vaikutelman eteenpäin suuntautuvasta liikkeestä myös silloin, kun auto on paikoillaan.

INTERSPACE - henkilökohtaiseksi integroitu uusi käyttöliittymä

Täysin uuden Hyundai Tucsonin INTERSPACE-nimen alla esiteltävät sisätilat toivottavat tervetulleeksi ympäristöön, jossa kaikki on siististi paikoillaan. Tila, teknologia ja tieto yhdistyvät harmoniseksi kokonaisuudeksi. Toimintoja on sijoiteltu uudelleen ja kerrokselliset, aistikkaat muodot vahvistavat avoimuuden tunnetta. Kojelauta on integroitu saumattomasti oviin ja visuaalinen linja kiertää etumatkustajat. Mallin keskikonsolin muotoilu on saanut inspiraationsa vesiputouksista. Keskiosasta auton takaoviin jatkuvat hopeanväriset korostelinjat luovat rauhallisen siististi kerrostetun vaikutelman yhdessä neutraalinväristen premium-luokan pintamateriaalien kanssa.

Lainaukset

SangYup Lee, Senior Vice President, Hyundai Global Design Center