Tulossa: Täysin uusi Hyundai i20 N

• Hyundai i20 WRC ja RM19 -autot ovat toimineet uuden i20 N -mallin inspiraation lähteinä
  • Täysin uusi Hyundai i20 N -prototyyppi kävi läpi talvitestin äärimmäisissä olosuhteissa järvenjäällä Pohjois-Ruotsissa
  • Hyundai Motorsportin MM-sarjan kuljettaja Thierry Neuville suoritti i20 N -prototyypin talvitestin

Hyundai on julkaissut ensimmäiset kuvat ja kaksi videota, joilla näytetään Hyundain suorituskykyisten mallien talvitestejä. Pohjois-Ruotsin Arjeplogissa suoritetuissa testeissä on ollut mukana myös täysin uusi i20 N -prototyyppi camouflage-teipattuna. Videoilla Hyundai Motorsportin MM-sarjan kuljettaja Thierry Neuville antaa vauhtia i20 WRC, RM19 ja i20 N -autoille lumisissa maisemissa.

Talvitestaus varmistaa auton luotettavuuden äärimmäisissä olosuhteissa

Videoilla nähdään ensimmäiset yksityiskohdat täysin uudesta Hyundai i20 N -mallista. Hyundai halusi arvioida autojen suorituskykyä erittäin kylmissä olosuhteissa moottoriurheilussa tyypillisissä suurissa nopeuksissa ja terävissä käännöksissä, jotka aiheuttavat autolle mekaanista rasitusta. Neuville kommentoi kutakin testaamaansa autoa ja kertoo omasta näkökulmastaan näiden autojen tärkeimmät ominaisuudet. Kutakin autoa testattiin vuoron perään hyvän vertailtavuuden aikaansaamiseksi.

- Hyundai i20 N on erittäin mielenkiintoinen auto. Se on todella tarkka ja erittäin helppo käsiteltävä. Moottori ottaa kierroksia hienosti ja äänimaailma on myös kiinnostava. Odotan saavani ajaa tällä rallin MM-sarjaa, kertoo Neuville i20 N -prototyypin testistä.

Suorituskykyisten tuotannossa olevien autojen lisäksi Hyundai testaa myös uusia tekniikoita suorituskykyisissä konseptiautoissa. Tämä mallisto on saanut nimen Racing Midship eli RM. RM toimii liikkuvana laboratoriona, jossa voidaan kehittää ja testata uusia ideoita. Viimeisin konsepti, RM19, on saanut taka-akselille sijoitetun kahden litran turboahdetun moottorin ja kookkaan takaspoilerin. Tehoa RM19-konseptiautossa on 390 hevosvoimaa.

Moottoriurheiluun kehitetyt kilpa-autot ovat toimineet inspiraationa Hyundain N-mallistolle ‒ suorituskykyisille sarjatuotantoautoille, joilla on valmiudet pärjätä myös kilparadalla.