Tyylikkäämpi, turvallisempi ja taloudellisempi uusi Hyundai i30

• Aiempaakin houkuttelevampi uusi Hyundai i30 tarjoaa edistyneet turvallisuusvarusteet ja liitettävyyspalvelut, monipuolisen valikoiman tehokkaita voimalinjoja sekä tyylikkään uuden muotoilun.
  • Moottorimallistoon uutena saapuva 48 V:n kevythybridi parantaa polttoainetehokkuutta.
  • Moottoriurheilun inspiroima N Line -varustetaso tulee ensimmäistä kertaa tarjolle myös i30 Wagon -farmarimalliin.
  • Uusi Hyundai i30 esitellään Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä maaliskuussa 2020.

Uuden Hyundai i30:n muotoilu on sekä rohkea että tyylikäs, mikä tekee mallista vetovoimaisen. Keulan uusi ilme on leveämpi ja modernimpi. Aiempaa leveämpi kolmiulotteinen etusäleikkö korostaa auton ketterää ulkoasua. Ajovalot ovat uudelleenmuotoillut ja uudet led-päiväajovalot ovat V-kirjaimen muotoiset. Hyundai i30 Hatchback -malli saa uuden takapuskurin, joka on suunniteltu parantamaan aerodynaamiikkaa. Myös led-takavalot muodostavat V-kirjaimen luoden symmetriaa auton etu- ja takaosaan. Hyundai i30 saa myös uudet 16” ja 17” alumiinivanteet.

Ulkovärivalikoima täydentyy kolmella uudella ulkovärillä: Dark Knight, Silky Bronze ja Sunset Red. Muut kuusi tarjolla olevaa ulkoväriä ovat Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver ja Olivine Grey.

Myös i30:n sisätilat ovat saaneet päivitetyn, modernin ilmeen. Sisustavalikoimaan on lisätty kolme uutta korostusväriä, Pewter Gray, Ebony Brown ja Charcoal Gray. Myös musta sisusta on edelleen tarjolla. Istuinverhoilut voi valita kankaan, nahan tai näiden yhdistelmänä yhteensä kahdeksasta eri vaihtoehdosta.

N Line tarjolle koko i30-perheen korimallivalikoimaan

Ensimmäistä kertaa Hyundain moottoriurheilun inspiroima N Line -varustetaso tulee tarjolle i30 Hatchbackin ja i30 Fastbackin lisäksi myös i30 Wagon -malliin. Hyundai i30:n uudessa N Line -mallistossa on aiempaakin urheilullisempi ulkonäkö: etusäleikkö on leveämpi ja matalampi ja ajovalot uudistuneet samoin kuin mallin muotoilu sekä etu- että takaosassa. Leveä diffuusori viestii auton suorituskyvystä. Uudelleensijoitetut takasumuvalot antavat visuaalisen vaikutelman lähempänä maata olevasta painopisteestä. N Line -mallisto saa myös uudet 17” ja 18” alumiinivannevaihtoehdot.

Liitettävyyspalvelut

Uudessa i30:ssa on tämän päivän tarpeisiin vastaavat liitettävyyspalvelut. Uusi 7-tuumainen digitaalinen mittaristo ja uusi 10,25-tuumainen värikosketusnäyttö navigoinnin yhteydessä mahdollistavat nykyaikaisemman ja yksilöllisemmän ajokokemuksen. Android Auto- ja Apple Car Play -sovelluksia voi käyttää sujuvasti uudessa i30:ssä. Hyundai i30-mallisto saa myös langattoman puhelimen peilausmahdollisuuden, joten matkapuhelimen liittäminen auton järjestelmään ei enää vaadi kaapelia. Myös Qi-standardin mukaisten matkapuhelimien langaton lataus onnistuu uudessa i30-mallistossa.

Uusi i30 tuo ensimmäisenä Hyundain Bluelink-palvelut Suomeen

Uusi i30 on ensimmäinen Hyundai-malli, joka tuo Bluelink-palvelut Suomeen. Bluelink-järjestelmä tarjoaa kattavat liitettävyyspalvelut, kuten Hyundai LIVE Services -palvelut, sekä etäkäyttöominaisuudet älypuhelinsovelluksella. Bluelink toimii myös puheohjauksella suomeksi, ja sen avulla voi mm. paikantaa autonsa, lukita auton etäohjauksella sekä tarkastella tietoja esimerkiksi rengaspaineista ja ajosuoritteesta. Bluelink-järjestelmän käyttö on veloituksetonta ensimmäiset viisi vuotta.

Luotettavaa turvallisuutta

Hyundai i30 on aiempaakin turvallisempi ja mukavampi päivitetyn Hyundai SmartSense -turvallisuusvarustepaketin ansiosta. Edistynyt kaistallapysymisavustin (Lane Follow Assist, LFA) säätää ohjausta automaattisesti, jotta auto pysyy keskellä ajokaistaansa. Peruutusavustin (Rear Collision-avoidance Assist, RCA) jarruttaa tarvittaessa autoa peruuttaessa törmäyksen välttämiseksi. Liikkeellelähtöilmoitus (Leading Vehicle Departure Alert, LVDA) huomauttaa uuden i30:n kuljettajalle, kun edessä oleva ajoneuvo alkaa liikkua ja kuljettajan reaktio liikennevirran liikkumiseen myöhästyy esimerkiksi liikennevaloissa.

Uusittu katvealueen havainnointijärjestelmä (Blind Spot Detection, BSD) varoittaa havaitessaan katvealueella toisen ajoneuvon, ja nyt yhdessä katvealueen varoitusjärjestelmän (Blind Spot Collision Avoidance Assist Warning, BCA) kanssa myös tarvittaessa jarruttaa törmäyksen välttämiseksi tai vaurioiden minimoimiseksi. Myös automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (Front Collision-Avoidance Assist, FCA) on päivitetty ja pystyy nyt tunnistamaan myös polkupyöräilijöitä. Jo aiemmissa i30-malleissa FCA on pystynyt havaitsemaan autojen lisäksi jalankulkijoita.

Lisäksi uuteen Hyundai i30:een on tarjolla kuljettajan vireystilan valvonta (Driver Attention Warning, DAW), kaukovaloavustin (High Beam Assist, HBA), älykäs liikennemerkkien tunnistus (Intelligent Speed Limit Warning, ISLW) sekä kaistallapitoavustin (Lane Keep Assist, LKA).Turvallisuusvarusteluun kuuluu myös eCall-hätäpuhelujärjestelmä, jonka avulla matkustajat voivat ottaa yhteyttä hätäkeskukseen napin painalluksella. Järjestelmä aktivoituu automaattisesti, jos ajoneuvon turvatyynyt ovat lauenneet.

Uutta moottori- ja vaihteistovalikoimaan

Valmistaja tarjoaa uuden Hyundai i30:n moottorimallistoon uusia vaihtoehtoja sekä moottori-vaihteistoyhdistelmiä. Moottorimallistoon tulee uutena 48 V:n kevythybridi, joka on tarjolla uuden 1,0 T-GDI 120 hv -bensiinimoottorin, i30:n moottorimalliston huipulla olevan uuden 1,5 T-GDI 160 hv -bensiinimoottorin sekä 1,6 CRDI 136 hv -dieselmoottorin kanssa. Samoihin moottorivaihtoehtoihin on tarjolla kuusivaihteinen älykäs käsivaihteisto (Intelligent Manual Transmission, iMT) tai seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto (7-DCT).

Pikafaktat

Houkutteleva uusi Hyundai i30 tarjoaa edistyneet turvallisuusvarusteet ja liitettävyyspalvelut, monipuolisen valikoiman tehokkaita voimalinjoja sekä tyylikkään uuden muotoilun. #Hyundai
Tweettaa
Uuden Hyundai i30:n moottorimallistoon uutena saapuva 48 V:n kevythybridi parantaa polttoainetehokkuutta. #Hyundai