Uusi Hyundai i20 houkuttelee tyylikkäällä ja urheilullisella muotoilullaan

Uudistettu i20 houkuttelee asiakkaita uudella muotoilulla ja rohkeilla väriyhdistelmillä. Malli on varustettu uusimmalla ja luokkansa johtavalla älykkäällä teknologialla.

Hyundai on esitellyt uudistetun i20-mallin, joka on saanut uuden ja tyylikkään muotoilun. Auton turvallisuuspaketti ja liitettävyysominaisuudet ovat luokkansa parhaimmistoa.

Tyylikäs ja urheilullinen muotoilu

Hyundai i20:n ulkomuoto on saanut uutta modernia ilmettä: etupuskurin ja jäähdyttimen säleikön muotoa ja kuviointia on uusittu aiempaakin tyylikkäämmäksi ja urheilullisemmaksi. Auton takaosa on saanut uudelleen muotoillun puskurin ja ainutlaatuisen takavalojen muotoilun. Mallin vannevalikoima on saanut uusia 16- ja 17-tuumaisia vaihtoehtoja.

i20:n muotoilua on kiitelty maailmalla sen tunteisiin vetoavasta designista, jossa mittasuhteet, arkkitehtuuri, tyyli ja tekniikka ovat sopusoinnussa sekä ulko- että sisätiloissa.

Malli säilyttää urheilullisen asenteensa matalan kattoprofiilin ja pitkän akselivälin ansiosta. Nämä ominaisuudet parantavat myös auton aerodynamiikkaa vähentämällä ilmanvastusta, mikä puolestaan parantaa käsiteltävyyttä ja lisää polttoainetaloudellisuutta.

Ajovalojen ja led-takavalojen muotokieli korostavat i20:n rohkeaa yleisilmettä. B-segmentin kokoluokastaan huolimatta se tarjoaa asiakkailleen hyvät sisätilat ja 352 litraa tavaratilaa, kun takaistuimet ovat ylhäällä, ja 1 165 litraa, kun takaistuimet on taitettu alas.

Hyundain malliston uusin tulokas on saatavana yhdeksässä ulkovärissä ja lisävarusteena mustalla kaksivärikatolla. Valikoimassa on neljä täysin uutta ulkoväriä: Lucid Lime Metallic, Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl ja Vibrant Blue Pearl. Lisäksi tarjolla ovat Atlas White, Phantom Black Pearl, Aurora Grey Pearl, Dragon Red Pearl ja Mangrove Green Pearl.

Uusi ”Lucid Lime” -väripaketti piristää auton sisätiloissa istuimissa ja sisustuksen yksityiskohdissa.

Saumaton tekniikka

Uusi i20 tarjoilee laajan valikoiman uusimpia liitettävyysominaisuuksia, jotka tekevät autoilukokemuksesta entistäkin mukavamman matkustajille. Malli on saanut vakiovarusteeksi 4,2-tuumaisen LCD-keskinäytön, USB-C-liitännän, 4G-verkkoon perustuvan toisen sukupolven eCall-järjestelmän sekä OTA (Over-the-Air) -karttapäivitykset.

Luonnollisesti i20 tarjoaa edelleen myös ominaisuuksia, jotka olivat suosittuja jo edellisessä versiossa, kuten lisävarusteena tarjolla olevan 10,25-tuumaisen mittariston ja 10,25-tuumaisen tietoviihdejärjestelmän, Apple CarPlayn ja Android Auton, langattoman matkapuhelimen laturin sekä uusimman version Bluelink®-telematiikkapalvelusta.

Hyundai Smart Sense -turvallisuusominaisuuksia on nyt vakiovarustelistassa aiempaakin enemmän. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) tunnistaa nyt myös pyöräilijät. FCA auttaa havaitsemaan ja välttämään mahdolliset onnettomuudet edessä olevien esteiden kanssa. Kaistallapysymisavustin (LFA) varmistaa, että ajoneuvo pysyy valitulla ajokaistalla.

Mielenrauhaa lisäävät myös lisävarusteena tarjolla olevat turvajärjestelmät. Rear Cross-traffic Collision Assist (RCCA) jarruttaa pysäköintiruudusta peruutettaessa, jos havaitaan törmäysvaara takana ja sivulla olevien ajoneuvojen kanssa. Blind-spot Collision-avoidance Assist (BCA) käyttää sivupeileissä visuaalisia varoituksia, jos katvealueella havaitaan toinen ajoneuvo. Tarvittaessa BCA aktivoituu törmäyksen välttämiseksi tai törmäyksen vaikutusten vähentämiseksi. Navigointipohjainen älykäs vakionopeudensäädin (NSCC) käyttää ajoneuvon navigointijärjestelmää ennakoimaan moottoriteiden kaarteita tai suoria ja säätää nopeutta turvallisemman ajon varmistamiseksi.

Uutta mukavuutta

Sisätilojen valaistuksessa hehkulamput ovat vaihtuneet parempaa valaistusta lupaavaan led-tekniikkaan, ja Style-varustetasossa sisätilojen uutta moniväristä ambient-tunnelmavalaistusta on mahdollista säätää mieltymysten mukaan. Hyundai i20:een on valittavissa BOSE® Premium Sound System -äänentoistojärjestelmä.

Moottorivaihtoehdot polttoaineen kulutuksen optimoimiseksi

48 voltin kevythybridivoimansiirto on tarjolla 120-hevosvoimaisen 1,0 T-GDi -moottorin yhteydessä ja seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla (7DCT). Taloudelliseksi ja suorituskykyiseksi suunniteltu 48 voltin kevythybridijärjestelmä vähentää osaltaan auton polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä.

Moottorivalikoimassa on myös 100-hevosvoimainen 1,0 T-GDi-versio, johon on valittavissa vaihteistoksi joko 6-vaihteinen käsivaihteisto tai seitsemänvaihteisella kaksoiskytkinvaihteistolla (7DCT). Lisäksi tarjolla on 1,2 MPi (84 hv) viisivaihteisella käsivaihteistolla.

Uuden i20:n tuotannon on määrä alkaa vuoden 2023 kolmannella neljänneksellä Hyundain tuotantolaitoksessa Izmitissä Turkissa ja ensimmäisiä autoja odotellaan Suomeen vuoden viimeisen neljänneksen aikana. Hyundai i20-mallistoon julkaistaan myöhemmin uudet N- ja N Line -versiot.

Uuden i20-malliston hinnat alkavat 19 390 eurosta (i20 Hatchback 1,2 MPi 84 hv 5MT).

Hyundain i-mallisto

Hyundain i-mallisto - johon kuuluvat i10, i20 ja i30 - on ollut yhtiön menestystarina Euroopassa. Nämä kolme suosittua mallia edustavat laatua, luotettavuutta ja käytännöllisyyttä. Suomessa malli on kautta aikojen suosituin Hyundai-malli kaikkiaan 15 044 Suomen teillä liikenteessä olevalla autoyksilöllä.

Saara Vainio
PR- ja viestintäpäällikkö