Uusi Hyundai Motor testikeskus Nürburgringillä

Elokuussa valmistuu Hyundain uusi testikeskus legendaarisella Nürburgringin radalla Saksassa. Hyundain keskuksen toimitiloissa on neljä kerrosta ja pinta-alaa 3622 m2.

Uusi keskus, johon Hyundai on sijoittanut 5,5 miljoonaa euroa, tuo tehtaan tuote- ja kehityskeskukselle mahdollisuuden autojen lisätestauksille. Esimerkiksi tämän vuoden aikana Hyundai saa 11 auton kestävyystestit suoritettua loppuun uuden keskuksen avulla. Tämän lisäksi uudessa testipaikassa päästään entistä tehokkaammin testaamaan ja säätämään tulevien mallien ajo-ominaisuuksia vastaamaan eurooppalaisten asiakkaiden mieltymyksiä.

Hyundai Motor Finland Oy, Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki. Kotisivut www.hyundai.fi.
Lehdistön yhteyshenkilö tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen, puhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)hyundai.fi.

Vuonna 1967 perustettu Hyundai Motor Company möi vuonna 2012 yhteensä 4,4 miljoonaa ajoneuvoa maailmanlaajuisesti. Kasvua edellisvuoteen syntyi 8,6 prosenttia.

Hyundai Motor Europe kasvatti vuonna 2012 myyntiään 9,4 prosentilla. Yhteensä Hyundai Motor Europe möi viime vuonna 444 000 autoa ja saavutti 3,5 prosentin markkinaosuuden. Yli 70 prosenttia kaikista Euroopan markkinoilla myydyistä autoista on valmistettu Hyundain eurooppalaisissa tehtaissa Tsekeissä ja Turkissa.

Vuonna 2001 perustettu Hyundai Motor Finland on osa Simetron Groupia. Vuonna 2012 Hyundai-malleja rekisteröitiin Suomessa 4390 kappaletta ja merkki kasvatti markkinaosuutensa 4,0 prosenttiin. Koko Hyundai-henkilöautomallistolla on viiden vuoden takuu ilman kilometrirajoitusta. Takuu sisältää myös tieturvan sekä määräaikaishuoltojen välillä tehtävät kausitarkistukset.