IDEANIN TOIMITUSJOHTAJAKSI JAN-ERIK NYRÖVAARA

Helsinki, 16. tammikuuta 2007 – Idean Research, maailman johtava mobiilin käyttökokemuksen tutkimus- ja suunnitteluyritys, ilmoitti tänään Jan-Erik Nyrövaaran nimityksestä toimitusjohtajan (CEO) tehtävään.

Jan-Erikillä on vahva tuntemus teknologian ja asiantuntijapalveluiden alueilta. Hän on aikaisemmin työskennellyt langattomia paikannustuotteita kehittävän Ekahaun varatoimitusjohtajana vastuualuinaan talous-, rahoitus-, henkilöstö- ja lakiasiat. Viiden vuoden aikana Jan-Erik Nyrövaara oli rakentamassa teknologiainnovaatiosta kansainvälisesti menestyvää ja palkittua alansa markkinajohtajayritystä. Toimenkuvansa mukaisesti Nyrövaara oli tärkeässä asemassa mm. yhteensä noin 10 miljoonan euron rahoituksen hankkimisesta koti- ja ulkomaisilta rahoittajilta. Ennen Ekahaulle siirtymistä Jan-Erik toimi Human Capital -palveluyksikön päällikkötehtävissä Arthur Andersenilla, joka oli yksi maailman johtavista konsulttiyrityksistä.

Idean Researchin hallituksen puheenjohtaja Mikko-Pekka Hanski kommentoi: “Idean on kasvanut ja kansainvälistynyt voimakkaasti. Jan-Erik tuo meille vahvaa johtamista, laajaa työkokemusta kansainvälisestä huipputekniikka-alasta sekä pitkän linjan liike-elämän ymmärrystä, joka auttaa Ideania hiomaan ja toteuttamaan strategiansa.”

Jan-Erik Nyrövaara työskentelee Ideanin Espoon toimistossa, mutta hän on myös vahvasti mukana Lontoon ja Kiinan toimipisteiden kehittämisessä sekä uusien kansainvälisten toimintojen luomisessa.

Jaakko Villa, Ideanin perustajajäsen sekä entinen toimitusjohtaja, säilyttää jatkossakin vahvan siteen yrityksen toimintaan sekä jatkaa työtään yrityksen hallituksen jäsenenä.

“Idean on yrityksenä kiehtovassa kehitysvaiheessa. Toimitusjohtajana pyrin yhdistämään oman osaamiseni Ideanin asiantuntijoiden ammattitaidon ja kokemuksen kanssa – yhdessä pystymme luomaan todella merkittävää ja ainutlaatuista palvelua kansainvälisille asiakkaillemme,” kommentoi Jan-Erik Nyrövaara. ”Haluan kiittää Jaakko Villaa hänen korvaamattomasta roolistaan Ideanin kehittämisessä nykyiseen muotoonsa kansainvälisenä asiantuntijayrityksenä. Olen innokas ja ylpeä siitä, että olen mukana nostamassa Ideania seuraavalle tasolle.”

Ideanista:
Idean Research on maailman johtava yritys mobiilin käyttökokemuksen tutkimuksessa ja suunnittelussa. Me autamme asiakkaitamme kehittämään huomisen menestystuotteita tänään liki 50 asiantuntijan ja suunnittelijan voimin. Asiakkaisiimme kuuluvat mm. Nokia, Vodafone, Metso, Kone, GE Healthcare, Fonecta, Itella, Neste Oil, Basware, TeliaSonera ja Elisa.

Lisätietoja:
Mikko-Pekka Hanski