Jussi Lystimäki myynti- ja markkinointijohtajaksi Ideaniin

Digitaalisten palveluiden pioneeri mukaan Ideanin kansainväliseen kasvuun

Kaksisataa maata, 1200 kieltä ja kolme miljardia käyttäjää. Mobiilipalveluiden tarjoamat mahdollisuudet ovat valtavat, mutta onnistuminen vaatii vahvaa konseptointia, haluttavia tuotteita ja hyvää käytettävyyttä – juuri sitä, mitä Idean asiakkailleen tarjoaa.

Ideanin myynti- ja markkinointijohtajaksi nimitetty Jussi Lystimäki kertoo: ”Johtavat media- ja Internet-yhtiöt, kuten Google ja ESPN, panostavat voimakkaasti mobiilipalveluiden sekä -sovellusten kehittämiseen saadakseen jalansijaa uusilla kasvumarkkinoilla. Idean auttaa näitä johtavia brändejä onnistumaan tavoitteissaan.”

Idean on yksi kansainvälisimpiä suomalaisia kasvuyrityksiä: lähes 60 hengen yritykselle kansainväliset projektit Kiinaan, Intiaan, eri puolille Eurooppaa ja Yhdysvaltoihin ovat olleet leipälaji jo usean vuoden ajan. Idean luo jatkossa entistä tiiviimpiä kumppanuuksia avainasiakkaiden kanssa heidän kotikentällään: Santa Claran toimiston avaaminen Piilaaksoon ja Shanghain toimiston vahvistaminen ovat voimakkaita signaaleja sitoumuksesta asiakkaisiin. ”Olemme useissa hankkeissa kiinteä osa asiakkaan tuotekehitysprosessia ja tuotesuunnittelua jo varhaisessa vaiheessa, mistä syystä haluamme olla lähempänä tapahtumia. Asiakkaan liiketoiminnan ja prioriteettien ymmärtäminen on entistä tärkeämpää tutkiessamme uusien palvelukonseptien toimivuutta kohdemarkkinoilla käyttäjien käyttäytymisen ja päätöksenteon pohjalta”, sanoo Lystimäki.

Lystimäellä on menestyksekäs historia Internet- ja telecom-palveluiden kehittämisestä, myymisestä ja kansainvälisestä projektitoiminnasta yli 10 vuoden ajalta. Satama Oyj:n (entinen Satama Interactive) perustajatiimiin kuulunut Lystimäki on työskennellyt lisäksi Lontoossa listatun ICT-sijoitusyhtiö Tera Groupin maajohtajana ja kansainvälisille suuryrityksille IT-projektijohtamista tekevän Prisma Consultingin toimitusjohtajana. Lisäksi Lystimäki toimii aktiivisesti kasvuyritysten kehittämisen parissa ja hallitustyöskentelyä kehittävän Boardman Oy:n hallituksen jäsenenä.

”Jussi on kokenut ja kansainvälisesti vahvasti verkottunut ICT-osaaja, joka tuo Ideanille huomattavaa lisävoimaa kansainvälisessä myynnissä ja markkinoinnissa. Odotan innolla työskentelemistä yhdessä Jussin kanssa Ideanin johtoryhmässä toteuttaessamme kunnianhimoista kasvusuunnitelmaamme,” kertoo Ideanin toimitusjohtaja Jan-Erik Nyrövaara.

Lisätietoja: