Marko Vänskä vahvistaa Ideania Kiinassa

Idean vahvistaa liiketoimintojaan Kiinassa. Kasvustrategiaa toteuttamaan on nimitetty Marko Vänskä, Vice President, Business Development ja APAC-alueen General Manager.

Kiinan markkinat kukoistavat

Ideanin arvion mukaan Kiinan kasvavat markkinat ovat kehittyneet siihen pisteeseen, jossa markkinat tuottavat täysin uusia innovaatioita digitaalisten tuotteiden ja palvelujen osalta. Jotta markkinoiden luovaa voimaa voidaan käyttää menestyksellisen liiketoiminnan kehittämiseksi, yritysten täytyy tuntea Kiinan kulttuurinen ympäristö – niin tällä hetkellä kuin myös tulevaisuudessa.

”Me kutsumme ilmiötä kulttuurilähtöiseksi käyttäjäkokemukseksi”, sanoo Jan-Erik Nyrövaara, Ideanin toimitusjohtaja. ”Analysoimalla nykyiset käyttäjien tarpeet ja trendit voidaan kerätä vahva pohjatieto tulevien menestystuotteiden suunnittelun pohjaksi. Ideanin tavoite on olla sekä Kiinassa että globaalisti toimivien asiakkaidensa ykköspartneri lisäarvoa tuottavien innovaatioiden tuotteistamisessa.”

”Ennakoimme, että Kiina tulee olemaan vahva alkuperäisen designin lähde tulevaisuudessa. Tuleva Aasian alueen Idean Design Academy varmistaa, että Idean on vahvasti mukana kehityksen kärjessä, siellä mihin maailma kohdistaa katseensa”, sanoo Marko Vänskä, Ideanin uusi Vice President, Business Development ja APAC-alueen General Manager.

Uuden liiketoiminnan innovointi

Marko Vänskä liittyy Ideanin palvelukseen päätehtävänään yrityksen Aasian liiketoiminnan kehittäminen. Hän muutti alunperin Shanghaihin vuonna 2003 perustamaan Nokia Ventures Organizationin Aasian toimintoja.

”Olen innoissani aitiopaikastani viimeisimmän teknologian ja liiketoiminnan kehittämisen keihäänkärjessä. Oma intohimoni on jatkuva uuden innovointi: uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistaminen ja oikeiden partnerien löytäminen niitä toteuttamaan”, sanoo Marko Vänskä. ”Tuotteiden käytettävyys ja käyttökokemus ovat tärkeimmät erottautumistekijät nykypäivän markkinoilla. Idean pystyy tarjoamaan asiakkailleen eväät menestystuotteiden kehittämiseen.”

Marko Vänskällä on yli 18 vuoden kokemus telekommunikaatioalasta. Hänellä on käytännön kokemusta eri teknologia sekä liiketoiminta alueista tuotekehityksestä ja asiakaspalvelusta uuden liiketoiminnan synnyttämiseen ja kehittämiseen.

Ammattilaisten ydinryhmä

”Markon liittymisen myötä Ideanilla on nyt unelmajoukkue toteuttamassa yrityksen strategiaa APAC-alueen markkinoilla. Idean saa valtavan edun Markon kokemuksesta ja yhteistyöverkostosta – tuskin maltan odottaa, että pääsemme vauhtiin”, sanoo Jan-Erik Nyrövaara.

Ideanin asiakkaita ovat johtavat globaalit toimijat – meidän kotikenttämme on siellä missä digitaaliset tuotteet, palvelut ja sisällöt kohtaavat ihmisen.