August Ramsayn säätiö palkitsi ripeät VR:n laiturialueen vartijat

August Ramsayn säätiö palkitsi tänään stipendeillä Helsingin rautatieasemalla 4.1.2010 ripeästi toimineet vartijat. Kolme vartijaa evakuoi noin minuutissa laiturialueella olevat ihmiset neljän vapaana vierivän junanvaunun edestä. Tehokkaalla toiminnallaan kolme vartijaa pystyi ennaltaehkäisemään henkilövahingot, jotka junanvaunut olisivat voineet aiheuttaa, kun ne törmäsivät raiteiden päässä olevaan toimistorakennukseen.

Otso Vartiointi Oy:n palveluksessa olevat kolme vartijaa, Aleksanteri Rapp-Kapplan, Henry Peltonen ja Jani Björklund saivat tänään stipendit neuvokkaasta työstään VR:n onnettomuudessa viime tammikuussa. Stipendit luovutti vahinkovakuutusyhtiö Ifin riskienhallinpalveluiden johtaja Juha Ettala.

– Saimme konkreettisen todisteen vartioinnin suuresta merkityksestä riskienhallinnassa ja onnettomuuksien ennaltaehkäisyssä. Vartijat toimivat esimerkillisesti olemalla valppaita, nopeita ja neuvokkaita kovan paineen alla, Ettala  kiittelee.

Stipendien luovutustilaisuudessa olivat paikalla vartijoiden lisäksi Otso Vartiointi Oy:n toimitusjohtaja Petri Miettinen, projektipäällikkö Jari Stolt ja operatiivinen päällikkö Christer Kunttu, VR-Yhtymästä turvallisuusjohtaja Yrjö Poutiainen ja kaukoliikennejohtaja Ari Vanhanen, Pelastulaitokselta palomestari Kalle Taipalinen sekä Ifistä Juha Ettala ja asiakaspäällikkö Ilkka Väänänen.

August Ramsayn säätiön tavoitteena on Ifissä vakuutettujen yritysten vahingontorjuntatyön sekä vakuutustoiminnan tutkimuksen edistäminen. Säätiö myöntää stipendejä, apurahoja sekä tunnusplaketteja vahingontorjuntaan tai vakuutustoiminnan kehittämiseen osallistuneille henkilöille ja yhteisöille. Edellisen kerran August Ramsayn säätiö palkitsi tämän vuoden huhtikuussa Stora Enso Timberin Kiteen sahan sekä sen kaksi avainhenkilöä Nolla tapaturmaa -tavoitteen toteutumisesta vuonna 2009.

Säätiö perustettiin vuonna 1929 kunnioittamaan suomalaisen teollisen palovakuutustoiminnan uranuurtajaa. Valtioneuvos August Ramsay toimi If Vahinkovakuutusyhtiön suomalaisissa edeltäjäyhtiöissä keskeisenä vaikuttajana.

Lisätietoja antaa:

August Ramsayn säätiön hallituksen pj. Kari Häkkinen, p. 050 424 5312, kari.hakkinen@if.fi

August Ramsayn säätiön asiamies Matti Koskenkari, p. 050 424 5106, matti.koskenkari@if.fi

Tiedottaja Anna-Maija Hevosmaa, p. 050 424 0067, anna-maija.hevosmaa@if.fi
www.if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 800 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.