If jakaa opiskelustipendejä SM-liigan jääkiekkoilijoille

If julistaa jääkiekon SM-liigan pelaajien haettavaksi opiskelustipendejä, jotka tukevat urheilijoiden valmistautumista ammattiurheilu-uran jälkeiseen aikaan. Stipendien hakuaika alkoi 7. syyskuuta.

Tänä syksynä ensimmäistä kertaa jaettavien stipendien tarkoitus on tukea nuorten jääkiekkoilijoiden urasuunnittelua. Stipendejä voivat hakea sellaiset jääkiekon SM-liigan pelaajat, joiden tavoitteena on tutkinto pelaajauran ohella. Yksittäisen stipendin suuruus voi olla korkeintaan 3000 euroa, ja yhteensä stipendejä jaetaan 10 000 euron edestä.

Stipendien saajat valitsee raati, johon kuuluu SM-liigan ja If Vahinkovakuutusyhtiön edustajat sekä opintokoordinaattori. Hakuaika alkoi 7. syyskuuta ja päättyy 15. marraskuuta. Tuen saajat julkistetaan 19. joulukuuta.

Opiskelustipendit ovat osa Ifin ja jääkiekon SM-liigan yhteistyösopimusta kaudelle 2011–2012. Urasuunnittelun tukemisen lisäksi If teettää SM-liigan kanssa muun muassa pelaajaturvallisuutta edistävän tutkimuksen sekä osallistuu turvallisuutta edistävien pelivälineiden hankintaan.

- If haluaa tukea urheilijoiden turvallisuutta konkreettisesti. Yhteistyön tarkoituksena on panostaa vahinkojen ennaltaehkäisyyn, vahingoista oppimiseen sekä turvallisuuden edistämiseen niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Olemme SM-liigan kanssa astuneet perinteisen sponsoroinnin raameista laajempaan yhteistyöhön, jossa tavoitteena on pelaajien kokonaisvaltainen turvallisuus ja hyvinvointi, yksikönjohtaja Kaarlo Paatero Ifistä kertoo.

SM-liigan pelaajat on vakuutettu Ifissä lakisääteisellä Urheilijaturva-vakuutuksella.

Yksikönjohtaja Kaarlo Paatero, If, p. 0500 528 231, kaarlo.paatero@if.fi
Tiedottaja Mari Hätinen, If, p. 050 424 0067, mari.hatinen@if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.