If lahjoittaa lastenklinikoiden viihtyvyyteen

Vahinkovakuutusyhtiö If lahjoittaa Lastenklinikoiden Kummeille 10 000 euroa lastenklinikoiden viihtyvyyden parantamiseen. Lahjoitus on osa talven hyvän mielen laulukampanjaa.

If on avannut Internetiin virtuaalisen musiikkistudion, jossa kuka vain voi nauhoittaa oman versionsa Ifin tunnusmusiikista ja levittää sitä eteenpäin. Mukana studion käyttöönotossa on suomalaisia viihde- ja urheilutähtiä, jotka ovat lauluillaan tienanneet yhteensä 10 000 euroa hyväntekeväisyyteen.

If lahjoittaa summan Lastenklinikoiden Kummit ry:n kautta viidelle yliopistolliselle lastenklinikalle. Lahjoitusvarat käytetään lasten viihtyvyyteen.

-       Kummien yhtenä keskeisenä tavoitteena on helpottaa lastenklinikoiden potilaiden sairaala-aikaa, joka voi pahimmillaan venyä jopa vuosien mittaiseksi. Tällaisten lahjoitusten avulla voidaan parantaa osastojen viihtyisyyttä ja hankkia pikkupotilaille erilaisia virikkeitä, kuten esimerkiksi pelejä ja kirjoja, toteaa Kummien toiminnanjohtaja Anne Knaster.

Virtuaalisen musiikkistudion tarkoitus on levittää hyvää tuulta ja piristää ystävän päivää lauluviestin muodossa.

-       Saamme kyselyjä tunnusmusiikistamme todella usein. Stevie Wonderin ’Don’t You Worry ’bout a Thing’ vetoaa tarttuvalla melodiallaan ja kannustavalla sanomallaan suomalaisiin. Laulutervehdys on kiva tapa muistaa esimerkiksi ystävää, sukulaista tai vaikka työkavereita, markkinointijohtaja Tuula Sirén Ifistä sanoo.

Tutustu studioon ja musiikkigalleriaan osoitteessa www.sendasong.fi.

Tiedottaja Mari Hätinen, If, p. 050 424 0067, mari.hatinen@if.fi
Projektipäällikkö Talla Koskinen, Kummit, p. 040 514 0033, talla.koskinen@kummit.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.

Lastenklinikoiden Kummit ry on 1993 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, joka tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Koko toimiaikanaan Lastenklinikoiden Kummit ry on tehnyt lahjoituksia n. 25 miljoonan euron edestä.