If palkitsee viisi liigajääkiekkoilijaa opiskelustipendillä

If Vahinkovakuutusyhtiö jakaa viidelle opinnoissaan hyvin edenneelle jääkiekon SM-liigan pelaajalle 2 000 euron arvoisen stipendin. Stipendit kannustavat jääkiekkoilijoita valmistautumaan peliuran jälkeiseen elämään.

Jääkiekkouran näkökulmasta poikkeukselliset stipendit myönnettiin jääkiekkoilijoille, jotka ovat opiskelleet pitkäjänteisesti tutkintoon tähdäten. Opiskelustipendin saivat Miika Huczkowski (TPS), Arttu Luttinen (Pelicans), Jani Honkanen (Ässät), Niko Piiparinen (HIFK) ja Tuukka Pulliainen (HPK).

-       Opiskelu ammattiurheilun ohella on hatunnoston arvoinen suoritus, joka vaatii lujaa tahtoa. If kannustaa urheilijoita pohtimaan vakavasti tulevaisuuttaan ammattiuran jälkeen, sillä koulutus luo hyvinvointia pitkällä aikajänteellä. Liian moni ammattiurheilija alkaa pohtia tulevaisuuttaan vasta silloin, kun urheilu-uran loppu häämöttää, stipendit pelaajille luovuttanut Kaarlo Paatero Ifistä sanoo.

Ifin ja SM-liigan raati valitsi stipendien saajat hakemusten perusteella. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa myönnetyt stipendit jaettiin 19. joulukuuta SM-liigan seminaarissa Helsingissä.

Stipendit ovat osa Ifin ja jääkiekon SM-liigan yhteistyötä kaudella 2011−2012. Jääkiekon SM-liigan pelaajat on vakuutettu Ifissä.

Yksikönjohtaja Kaarlo Paatero, If, p. 0500 528 231, kaarlo.paatero@if.fi
Tiedottaja Mari Hätinen, If, p. 050 424 0067, mari.hatinen@if.fi
www.if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.