IF TUKEE LASTEN TURVALLISTA ARKEA

If Vahinkovakuutusyhtiö edistää lasten ja nuorten turvallista arkea yhteistyössä Lasten Päivän Säätiön kanssa Linnanmäellä myös tänä vuonna.

- Linnanmäki tarjoaa lapsille ja nuorille iloisen mielen ja mukavan ajanvieton. Ifille on myös tärkeää luoda lapsille ja nuorille hyvät edellytykset aikaisuuteen kasvamiselle, kertoo If Vahinkovakuutus-yhtiön toimitusjohtaja Hannu Kokkonen. Avoimien ovien päivä Lasten hyvinvoinnin tukemista on myös Ifin järjestämä Avoimien ovien päivän Linnanmäellä lauantaina 28. päivänä toukokuuta. If kutsuu huvipuistoon tuhatmäärin Invalidiliiton ja Pelastakaa Lapset ry:n lapsi- ja nuorisojäseniä perheineen sekä Mannerheimin Lastensuojeluliiton vapaaehtoistoimijoita perheineen viettämään iloista päivää turvallisissa puitteissa. Viime vuoden Avoimien ovien päivä oli niin kutsuvieraille kuin järjestäjille erittäin myönteinen kokemus. Aja laitteissa lasten hyväksi! Ifillä on Linnanmäen huvipuistossa tänäkin kesänä kaksi omaa nimikkolaitetta perheen pienimmille. Lohikäärme- ja Rekkaralli -laitteissa lasten kannattaa käydä useamminkin. Niissä on tänäkin vuonna laskurit, jotka rekisteröivät laitteiden kävijämäärät. -Kävijämäärien perusteella If lahjoittaa kauden lopulla 10 senttiä kävijältä Lasten Päivän Säätiölle. Viime vuonna laitteissa kävi yhteensä 269 118 kävijää, mikä tiesi Lasten Päivän Säätiölle 27 000 euron lisälahjoituksen. Uskomme, että tämä kävijämäärä ylittyy tänä kesänä, sanoo Kokkonen. - Vakuuttaminen on muutakin, kuin turvan takaamista. Se on mukana oloa perheiden ja yritysten arjessa. Se on muun muassa puhumista riskeistä ja vahinkoja ennalta ehkäisevistä toimenpiteistä, joilla turvallisuustasoa voidaan parantaa. Kysymys on paljolti vastuusta ja vastuun jakamisesta. Vastuunkanto lasten arjesta kuuluu ensisijaisesti perheille, mutta joskus siihen tarvitaan myös muuta tukea. Yhteistyömme Lasten Päivän Säätiön kanssa tukee tavoitteitamme lasten hyvinvoinnin edistämisessä, sanoo Kokkonen. If on johtava vahinkovakuuttaja Suomessa ja Pohjoismaissa sekä Baltiassa. Konsernin noin 3,6 miljoonasta asiakkaasta noin miljoona on Suomen Ifin vastuulla. If kehittää ja myy vahinkovakuutusratkaisuja, jotka tuovat asiakkaille turvallisuutta yritystoimintaan, asumiseen ja arkeen. Henkilöstön määrä on noin 6 800, josta Suomessa toimii noin 2100. If kuuluu Sampo-konserniin. Lisätiedot: Tiedottaja Tina Sademies, puh. 010 514 5325, 050 37 47 667 ja Tiedostuspäällikkö Harry Nordqvist, puh. 010 514 1902, 050 516 7558 www.if.fi