If tukee Turun kaupungin Loistotyyppi -heijastinkampanjaa

Turun kaupungin joukkoliikennetoimisto järjestää yhdessä yhteistyökumppaniensa kanssa 5.11.2007 heijastinkampanjan muistuttamaan turkulaisia näkymisen tärkeydestä syyspimeällä. If Vahinkovakuutusyhtiö Oy haluaa Turvallisuusrahastonsa kautta huolehtia turvallisuuden edistämisestä käytännön tasolla ja tukee Loistotyyppi -heijastinkampanjaa.

Turun kaupungin joukkoliikennetoimisto otti yhteyttä Ifiin hakeakseen tukea 10 000 heijastimelle, jotka kampanjaviikon aikana 5.11. alkaen jaetaan bussimatkustajille osassa kaupungin sisäisiä linjoja sekä keskustassa Yliopistonkadulla "pimeästi" kulkeville jalankulkijoille.

Turkulaiset loistamaan 10 000 heijastimella

- Loistavaa, sanan varsinaisessa merkityksessä, että kaupunki järjestää tällaisen tempauksen, sanoo myyntipäällikkö Aki Lahti Ifistä.

- Ifille arjen turvallisuus on tärkeä asia ja liikenneturvallisuus ja näkyminen liikenteessä on yksi keskeinen ja erittäin oleellinen osa sitä. Toivomme, että kampanjan myötä kaikki turkulaiset havahtuisivat huomaamaan, miten tärkeä asia näkyminen on ja miten pienillä tykötarpeilla ihminen tulee nähdyksi. Heijastin on pieni ja näppärä henkivakuutus, jatkaa Lahti.

Turvallisuusrahasto on osa Ifin pohjoismaista turvallisuudenedistämisohjelmaa, joka on otettu käyttöön Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. Rahastosta jaetaan tukea hakemusten perusteella kuukausittain yhdelle tai useammalle kohteelle enimmäismäärän rajoissa.

- Tukea voidaan hakea turvallisuutta edistäviin projekteihin tai hankintoihin, joille ei ole järjestetty muuta rahoitusta. Tukea voivat hakea muun muassa päiväkodit, koulut, kerhot, yhdistykset tai järjestöt esimerkiksi pyöräilykypäröiden, ensiaputarvikkeiden tai heijastinliivien hankintaan, jatkaa Lahti.

Turvallisuusrahastolla If jatkaa aktiivista turvallisuudenedistämistyötään. Rahasto on tänä vuonna tukenut jo noin 150 eri tahoa lähes 10 000 turvallisuuteen liittyvällä tuotteella, kuten heijastimilla ja heijastinliiveillä.

Lisätiedot:
Myyntipäällikkö Aki Lahti, If , puh. 050-4241268 , aki.lahti@if.fi
Tiedottaja Tina Sademies, If, puh. 010 514 5325, tina.sademies@if.fi

Tukea Turvallisuusrahastosta haetaan internetin kautta osoitteessa www.if.fi =>Tietoa Ifistä.