If Turvallisuusrahasto jakoi 25 000 turvallisuustuotetta ympäri Suomen

Liikenneturvallisuutta lisäävät tuotteet olivat jälleen kaikkein halutuimpia. Viime vuoden aikana tuhannet lapset ja aikuiset ympäri Suomen saivat muun muassa heijastinliivejä ja heijastimia, jotka auttavat heitä näkymään liikenteessä entistä paremmin.

Suomalaiset päiväkodit, seurat ja koulut ovat hakeneet ahkerasti tukea erilaisiin turvallisuushankkeisiin myös vuoden 2014 aikana. If Turvallisuusrahasto vastaanottaa vuodesta toiseen eniten hakemuksia heijastintuotteista. Muita suosittuja tuotteita ovat ensiapulaukut, joita toivovat niin urheiluseurat kuin päiväkoditkin. Myös rahallista tukea on myönnetty arjen turvallisuuden edistämiseen.

Helsinkiläisen Vankkurin päiväkodin lapset saivat heijastinliivejä If Turvallisuusrahastolta syksyllä 2014.

Tukea vuoden aikana sai yhteensä yli 300 päiväkotia, koulua, harrastusseuraa tai yhdistystä. Turvallisuusrahasto on tavoittanut suomalaiset, sillä hakemuksia tulee kaikkialta Suomesta.

Lahjoitettuja tuotteita:
Lasten heijastinliivejä: 9 200 kpl
Aikuisten heijastinliivejä: 3 300 kpl
Heijastimia: 10 700 kpl
Pieniä ensiapulaukkuja: 75 kpl

Lisäksi Turvallisuusrahasto myönsi rahallista tukea, jolla tuensaajat ostivat muun muassa isoja ensiapulaukkuja, palosammuttimia ja taskulamppuja.

– On ollut mukava huomata, että hakijamäärät kasvavat vuodesta toiseen, kun sana If Turvallisuusrahastosta leviää. On ilahduttavaa, että arjen turvallisuus kiinnostaa vuodesta toiseen niin monia. Saamme vuoden aikana lukuisia kiitoksia lahjoituksista korttien, videoiden ja kuvien muodossa. Niistä näkee, miten paljon iloa esimerkiksi lapsille voi heijastinliiveistä olla, projektipäällikkö Tina Sademies Ifistä kertoo.

Vuonna 2005 perustetun turvallisuusrahaston tarkoitus on kannustaa vahinkojen ennaltaehkäisyyn ja parantaa yhteiskunnan turvallisuutta. Rahasto myöntää hakemusten perusteella tukea turvallisuutta edistäviin hankkeisiin tai hankintoihin yhteensä enintään 5000 euron arvosta kuukausittain. Tukea voivat hakea päiväkodit, koulut, kerhot, yhdistykset ja järjestöt.

Tukea voi hakea osoitteessa ​if.fi/turvallisuusrahasto.

Turvallisuusrahastolle lähetettyjä kiitosvideoita Ifin YouTubessa:

​​http://youtu.be/oeK9KIDtsj4​​​

​http://youtu.be/4RPZNqtJ6VM​

​Lisätietoja:
Tina Sademies, projektipäällikkö, If, puh. 010 514 5325, tina.sademies@if.fi
​i​f.fi/turvallisuusrahasto​

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiseteläimetkoditautot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 800 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.

Avainsanat: