If Vahinkovakuutusyhtiöltä palvelu digikuvien varmuuskopiointiin

Vahingon sattuessa vakuutus antaa taloudellisen turvan. Kaikkea ei silti voi ostaa rahalla. Valokuvat ovat perheaarteita, joiden toivotaan säilyvän vahingoittumattomina ja etenkin tulipalolta suojassa. Siksi If Vahinkovakuutusyhtiö tarjoaa asiakkailleen luotettavan ja ilmaisen digikuvien tallennuspalvelun yhteistyössä Eurofoton kanssa.

Ifin uuteen Valokuvani-palveluun voi tallentaa rajoittamattoman määrän omia digikuvia. Ifin asiakkailla on automaattisesti internetissä oma If-kansio, jossa Valokuvani-palvelu sijaitsee. If-kansioon pääsee kätevästi Sammon, Nordean, Osuuspankin, Mandatumin, Aktian, paikallisosuuspankkien, säästöpankkien tai Ålandsbankenin verkkopankkitunnuksilla. Tämän lisäksi palvelussa on erillinen kansio, johon asiakas voi tallentaa arvoesineistään otettuja kuvia. Näitä kuvia voi lähettää Ifin korvauskäsittelijälle mahdollisen vahingon sattuessa. - Kun digikuvaaminen on yleistynyt nopeasti, valokuva-albumina pidetään monissa kodeissa tietokoneen kovalevyä. Kuvat voidaan kuitenkin menettää myös rikki menneen kovalevyn mukana. Mikäli kuva-arkistosta ei ole otettu varmuuskopiota, koko perhealbumi saattaa olla menetetty. Valokuvani-palvelun avulla ne säilyvät vahingoittumattomina verkossa, kertoo markkinointipäällikkö Antti Tainio Ifistä. - Varmistaaksemme optimaalisen palvelun olemme asettaneet yhteistyökumppanillemme Eurofotolle erittäin korkeat tietoturvavaatimukset. Olemme myös edellyttäneet. että palvelu on käyttäjäystävällinen, Antti Tainio kertoo. Samalla kun If tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden tallentaa digikuvansa turvallisesti, yhtiö muistuttaa myös muiden tärkeiden tiedostojen varmuuskopioinnista. - Näitä ovat asiakirjat, opinnäytetyöt tai muut tekeillä olevat kirjalliset työt. Vakuutuksesta ei nimittäin korvata tiedostoja tai ohjelmistoja, jotka menetetään kovalevyn rikkoutuessa, Tainio muistuttaa. Valokuvani-palvelun lisäksi If-kansiosta löytyvät mm. omat vakuutukset, If 24h Mobiili -palvelu ja Paperiton palvelu, jonka käyttöön ottamalla laskut ja asiakirjat saapuvat paperipostin sijasta sähköisesti. Lisätiedot: Antti Tainio, markkinointipäällikkö, If, puh. 010 514 3847, 050 424 3847 Anja Talasmo, viestintäpäällikkö, if, puh. 010 514 4027, 0500 507 793 If on Suomen, Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuuttaja, joka tarjoaa noin 3,6 miljoonalle asiakkaalleen vakautta ja turvallisuutta. Vuonna 2005 Ifin kokonaismaksutulo oli 4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 6 600. If kuuluu Sampo-konserniin. www.if.fi