IF YLEISURHEILUKOULUISSA LIIKKUU YLI 20 000 LASTA

Huippu-urheilijoilta nimmari Kalevan Kisojen Ifin ständillä

• If Yleisurheilukouluja on jo noin 150 Suomen Urheiluliiton jäsenseurassa ja lukumäärä kasvaa koko ajan. 7-11-vuotiaille tarkoitetuissa yleisurheilukouluissa liikkuu jo yli 20 000 lasta.
• Kalevan Kisojen 100 -vuotiskisaisäntänä toimivan Lappeenrannan lähiympäristössä If Yleisurheilukouluja on useita ja niissä urheilevia lapsia lähes 2000.
• Kisatorilla Ifin ständillä voi tavata huippu-urheilijoita kisojen aikana.

If Yleisurheilukoulu tarjoaa mahdollisuuden kokeilla kaikkia yleisurheilulajeja turvallisessa ympäristössä ja takaa lapselle terveellisiä ja monipuolisia liikuntaelämyksiä. Moni tämän päivän huippu-urheilija, kuten Jukka Keskisalo, Tero Pitkämäki, Janne Mäkelä, Marko Ritola, Jarkko Ruostekivi ja Timo Salonen ovat saaneet kipinän urheiluun ja löytäneet oman lajinsa paikkakuntansa yleisurheilukoulusta.

- On tärkeää harrastaa monipuolisesti ja kokeilemalla useita lajeja löytää mieleisensä. Näin minullekin kävi, sanoo estejuoksun Euroopan mestari Jukka Keskisalo. Hän toimii If Yleisurheilukoulun kummina.

If Yleisurheilukouluketjun kautta paikalliset urheiluseurat saavat tukea ja konkreettisia etuja. Samalla ne sitoutuvat toteuttamaan toimintaansa korkein laatukriteerein.

Liikkuminen on tärkeää

- Lapsen pitäisi liikkua päivittäin ja mielellään parikin tuntia päivässä. Yleisurheilukoulutoiminta takaa tasavertaiset mahdollisuudet kaikille terveeseen liikkumiseen, uskoo aluejohtaja Jaana Onnela-Turunen, joka vastaa Ifin Itä-Suomen henkilöasiakaskonttoreista.

If Yleisurheilukoulun tarjoaa vahinkovakuutusyhtiö If yhdessä henkivakuutusyhtiö Kalevan ja työeläkevakuutusyhtiön Varman kanssa. Toteuttajina toimivat Suomen Urheiluliiton jäsenseurat ympäri maan. Säännöllisissä treeneissä opitaan uusia liikuntataitoja ja leireillä sekä kilpailuissa saadaan uusia kavereita.

- Liikunta vaikuttaa myönteisesti niin fyysiseen kuin psyykkiseen hyvinvointiin, jatkaa Onnela-Turunen.

Tapaa idolisi Ifin ständillä

Oman yleisurheiluidolinsa voi tavata Kalevan Kisoissa Ifin ständillä, jossa toimii myös huippu-urheilijoiden nimmaripiste. Nimmaripisteeseen odotetaan huippu-urheilijoita tasatunnein seuraavasti:
perjantaina 3.8. klo 17-19
lauantaina 4.8. klo 12-18
sunnuntaina 5.8. klo 13-17

If on Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuutusyhtiö. 6400 työntekijäämme tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana olemme myös mukana ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteemme on parantaa asiakkaidemme ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.

Lisätiedot:
Aluejohtaja Jaana Onnela-Turunen, If, puh. 0500 124153,