Ifille vakaa tulos

Vakuutusyhtiö If teki hyvän tuloksen vuoden 2013 ensimmäisellä neljänneksellä.

Ifin vuoden 2013 ensimmäisen kvartaalin tulos julkaistiin keskiviikkona.

- If jatkaa myönteistä kehitystään, vahinkovakuutuskonserni Ifin toimitusjohtaja Torbjörn Magnusson kommentoi tulosta.

- Vuoden ensimmäisen neljänneksen yhdistetty kulusuhde oli kaikkien aikojen paras tällä ajanjaksolla. Hyvä tulos on seurausta strategisesta sopeutumisesta vallitsevaan korkotasoon. Alhainen korkotaso vaikuttaa kielteisesti vakuutusalan sijoitustuottoihin, mutta olemme onnistuneet tasapainottamaan tilannetta vahvistamalla vakuutusliiketoiminnan tulosta.

Ifin avainluvut
Vuoden 2013 ensimmäinen neljännes

• Tekninen tulos oli 122 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten oli 120 miljoonaa euroa.
  • Yhdistetty kulusuhde oli 90,9 prosenttia (91,7 prosenttia).
  • Tulos ennen veroja oli 204 miljoonaa euroa (198 milj. euroa).

Ifin avainluvut Suomessa
Vuoden 2013 ensimmäinen neljännes
If toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Suomen toiminnan tulos ensimmäiseltä kvartaalilta:

• Tekninen tulos oli 16 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten oli 15 miljoonaa euroa.
  • Yhdistetty kulusuhde oli 91,5 prosenttia (92,7 prosenttia).

- If teki Suomessa hyvää tulosta vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, sanoo Torbjörn Magnusson.

- Myös loppuvuosi näyttää mielenkiintoiselta. Viime viikolla toivotimme Suomessa 155 000 uutta asiakasta tervetulleeksi Ifiin, kun saimme päätökseen vakuutusyhtiö Trygin Suomen liiketoiminnan oston. Tämän viikon alussa alkoi Ifin ja Nordean yhteistyö. Nordea on alkanut asteittain myydä Ifin vahinkovakuutuksia henkilöasiakkailleen konttoriverkostossaan, ja yhteistyö starttaa koko laajuudessa 13. toukokuuta. Nordean myyntiorganisaatio on alkanut markkinoi da myös Ifin yritysvakuutuksia. Myynti yritysasiakkaille tehdään Ifistä.

Sammon tulos

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja tammi–maaliskuulta 2013 oli 370 miljoonaa euroa (370 milj. euroa). Osakekohtainen tulos oli 0,57 euroa (0,57 euroa) vuoden ensimmäisellä kvartaalilla.

Lisätiedot ja yhteydet:

Viestintäjohtaja Ainomaija Pippuri, puh. 050 424 4217, ainomaija.pippuri@if.fi

if.fi

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 200 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.