Ifille vakaa tulos finanssikriisistä huolimatta

Ifin tekninen tulos vuoden 2008 yhdeksältä ensimmäiseltä kuukaudelta parani 419 miljoonaan euroon (405). Yhdistetty kulusuhde oli 91,8 prosenttia (90,9 %). Ifin yhdeksän kuukauden tulos ennen veroja oli 395 miljoonaa euroa (430Meur).

Ifin tekninen tulos vuoden 2008 kolmannelta neljännekseltä oli 158 miljoonaa euroa (161 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 90,6 prosenttia (88,8 %). Kolmannen neljänneksen tulos ennen veroja oli 213 miljoonaa euroa (119 Meur).

– If tekee edelleen erinomaista tulosta. Ifin tekninen tulos on nyt vakaammalla tasolla kuin esimerkiksi it-kuplan puhjetessa 2000-luvun alussa. Finanssikriisissä vakaan vakuutusteknisen tuloksen merkitys korostuu. Ifin vakuutusliiketoiminta on nyt tervettä ja vakaata, mikä on niin asiakkaiden, omistajien kuin työntekijöiden etu, sanoo Ifin konsernijohtaja Torbjörn Magnusson.

- Negatiivinen kehitys finanssimarkkinoilla vaikuttaa ilman muuta meihin, mutta meidän etunamme on sijoitussalkkumme alhainen osakepainotus ja aiempaa pienempi volatiliteetti, Magnusson toteaa.

Ifin toiminta Suomessa

If toimii Pohjoismaissa, Baltiassa ja Venäjällä. Suomen toiminnan tekninen tulos vuoden 2008 kolmannelta neljännekseltä oli 29 miljoonaa euroa (40 Meur). Yhdistetty kulusuhde oli 90,8 prosenttia (83,8 %).

- Olen valtavan tyytyväinen toiminnan kehittymiseen Suomessa. Suurvahingoista huolimatta olemme vakiinnuttaneet tulostasomme hyväksi. Lisäksi olemme saavuttaneet merkittäviä tuloksia markkina-aseman puolustamisessa erilaisilla toimenpiteillä, kuten S-yhteistyöllä, uudella kuluttaja-asiakkaiden keskittämisohjelmalla sekä vahvistetuilla internetpalveluilla, sanoo Torbjörn Magnusson.

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon voitto ennen veroja oli 242 miljoonaa euroa (256 Meur) heinä-syyskuussa 2008. Osakekohtainen tulos vuoden 2008 kolmannella neljänneksellä oli 0,31euroa (0,33 euroa).

Yhteydet: Anja Talasmo, viestintäjohtaja, If, puh. 010 514 4027, 0500 507793, www.if.fi