Ifiltä vakaa puolivuotistulos

Vakuutusyhtiö Ifin tulos oli vuoden 2013 ensimmäisellä puoliskolla vahva. Ifin puolivuotistulos julkistettiin tänään osana Sampo-konsernin tulosta.

- If teki vakaan ja vahvan tuloksen ensimmäisellä vuosipuoliskolla, kommentoi vahinkovakuutuskonserni Ifin toimitusjohtaja Torbjörn Magnusson.

- Vakuutusyhtiö Trygin suomalaisten asiakkaiden ja organisaation integroiminen Ifin Suomen liiketoimintaan on käynnissä ja etenee hyvin. Alkukesällä useissa maissa aloitettu jakeluyhteistyö Nordean kanssa on käynnistynyt erinomaisesti ja konkretisoitunut ensimmäisinä yhteistyökuukausina tuhansiksi myydyiksi vakuutuksiksi.

Ifin avainluvut

Ensimmäinen vuosipuolisko 2013

• Tekninen tulos oli 292 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten vastaavana ajanjaksona oli 295 miljoonaa euroa.
  • Yhdistetty kulusuhde oli 88,8 prosenttia (88,8 %).
  • Tulos ennen veroja oli 473 miljoonaa euroa (452 Meur).

Vuoden 2013 toinen neljännes

• Tekninen tulos oli vuoden 2013 toisella neljänneksellä 169 miljoonaa euroa (175 Meur).
  • Yhdistetty kulusuhde oli 86,7 prosenttia (85,9 %).
  • Tulos ennen veroja oli 270 miljoonaa euroa (254 Meur).

Ifin avainluvut Suomessa

If toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Ensimmäinen vuosipuolisko 2013

• Ifin Suomen toiminnan tekninen tulos oli 14 miljoonaa euroa (45 Meur).
  • Yhdistetty kulusuhde oli 95,4 prosenttia (89,0 %).

Vuoden 2013 toinen neljännes

• Suomen toiminnan tekninen tulos oli -2 miljoonaa euroa (30 Meur).
  • Yhdistetty kulusuhde oli 98,9 prosenttia (85,4 %).

- If tekee vakaata tulosta Suomessa, sanoo Torbjörn Magnusson.

- Teknisen tuloksen heikentyminen johtuu täysin lakisääteisen tapaturmavakuutuksen ja liikennevakuutuksen vastuuvelan diskonttaamisessa käytetyn koron alentamisesta toisella vuosineljänneksellä. Jos tämä jätetään huomiotta, on liiketoiminnan kehitys Suomessa tasaista ja hyvää.

Sammon tulos

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja oli vuoden 2013 huhti-kesäkuussa 455 miljoonaa euroa (444 Meur). Osakekohtainen tulos toiselta neljännekseltä oli 0,70 euroa (0,67 euroa).

Lisätiedot ja yhteydet:

Viestintäjohtaja Ainomaija Pippuri, puh. 050 424 4217, ainomaija.pippuri@if.fi, www.if.fi

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 200 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.