Ifiltä vakaa puolivuotistulos

Vakuutusyhtiö Ifin tulos oli vuoden 2014 ensimmäisellä puoliskolla jälleen vakaa ja hyvä. Ifin puolivuotistulos julkistettiin tänään osana Sampo-konsernin tulosta.

Vuoden ensimmäinen puolisko oli melko epätavallinen kaikissa Pohjoismaissa.

– Ensimmäisen puolen vuoden aikana ei sattunut suuria vahinkotapahtumia. Tulipaloja on ollut vähän ja autovahinkojen määrä on ollut alhainen, sanoo Ifin toimitusjohtaja Torbjörn Magnusson.

– Lisäksi tulokseen vaikuttaa suotuisasti matala inflaatio kaikissa Pohjoismaissa, sanoo Magnusson.

Ifin avainluvut

Ensimmäinen vuosipuolisko 2014:

• Tammi-kesäkuun tekninen tulos oli 286 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten vastaavana ajanjaksona oli 292 miljoonaa euroa.
  • Yhdistetty kulusuhde oli 88,3 % (88,8 %).
  • Tulos ennen veroja oli 483 miljoonaa euroa (473 Meur).

Vuoden 2014 toinen neljännes:

• Huhti-kesäkuun tekninen tulos oli 166 miljoonaa euroa (170 Meur).
  • Yhdistetty kulusuhde toisella neljänneksellä oli 86,5 % (86,7 %).
  • Tulos ennen veroja oli 289 miljoonaa euroa (270 Meur).

Ifin avainluvut Suomessa

If toimii Pohjoismaissa ja Baltiassa. Tässä ovat Suomen toiminnan avainluvut.

Ensimmäinen vuosipuolisko 2014:

• Ifin Suomen toiminnan tekninen tulos oli 68 miljoonaa euroa, kun se vuosi sitten vastaavana ajanjaksona oli 14 miljoonaa euroa.
  • Yhdistetty kulusuhde oli 84,7 % (95,4 %).

Vuoden 2014 toinen neljännes:

• Huhti-kesäkuun tekninen tulos oli 35 miljoonaa euroa (-2 Meur).
  • Yhdistetty kulusuhde vuoden toisella neljänneksellä oli 83,8 % (98,9 %).

– Suomen tulos on erinomainen. Siihen on vaikuttanut erittäin alhainen suurvahinkojen määrä puolivuotisjakson aikana. Myös moottoriajoneuvovahinkoja on sattunut tavanomaista vähemmän, sanoo Torbjörn Magnusson.

Uusi K-Plussa-yhteistyö on myös päässyt erittäin hyvään vauhtiin.

– Yhteistyö alkoi kesäkuun 2014 alussa ja tällä hetkellä jo joka viides Ifin henkilöasiakas Suomessa kerryttää Plussa-pisteitä vakuutusmaksuistaan. Tämä osoittaa, miten vetovoimainen Plussa on suomalaisille vakuutusasiakkaille, sanoo Magnusson.

Sammon tulos

If kuuluu Sampo-konserniin. Sammon tulos ennen veroja oli vuoden 2014 huhti-kesäkuussa 465 miljoonaa euroa (455 Meur). Osakekohtainen tulos toiselta neljännekseltä oli 0,71 euroa (0,70 euroa).

Lisätiedot ja yhteydet:
Viestintäjohtaja Ainomaija Pippuri, puh. 050 424 4217, ainomaija.pippuri@if.fiwww.if.fi

If vakuuttaa kaiken, mikä on elämässä arvokasta: ihmiset, eläimet, kodit, autot ja paljon muuta. Autamme myös yrityksiä turvaamaan toimintansa silloin, kun vahinko sattuu. 6 800 ammattitaitoista työntekijäämme huolehtivat, että 3,6 miljoonaa asiakastamme Pohjoismaissa ja Baltiassa saavat tarvitsemaansa apua ja oikeanlaista turvaa – jos jotain sattuisi tapahtumaan. If kuuluu Sampo-konserniin.