Ifin riskilaboratoriossa rotta-animaatiot auttavat riskien arvioinnissa

If lanseeraa Pohjoismaissa aivan uuden markkinointiviestintäohjelman. Uuden konseptin voi kiteyttää: "Me tunnemme riskit. Siksi osaamme auttaa sinua välttämään niitä". - Haluamme vahvistaa asemaamme johtavana vahinkovakuuttajana Pohjoismaissa ja esittää Ifin erilaisena vakuutusyhtiönä käyttämällä hieman poikkeavaa esitystapaa. Hyödyntämällä mainonnan keinoja voimme kertoa arkipäivän riskeistä innostavasti ja viihdyttävästi, sanoo If-konsernin brändijohtaja Mikael Hellman. - Kaikissa Pohjoismaissa toimivasta markkinointiviestintäkonseptista syntyy merkittäviä synergiaetuja. Konsepti sopii hyvin kaikkiin eri viestintäkanaviin. Lisäksi se kestää pitkän käytön ja sitä voidaan jatkuvasti edelleen kehittää, Hellman täsmentää. Ifin TV-mainos visualisoi Ifin asiantuntemuksen valtavan riskilaboratorion muodossa. Laboratoriossa tutkitaan ja arvioidaan mahdolliset ja mahdottomat riskit rotta-animaatiohahmojen ja If-asiantuntijan avulla. Animaatioiden taustalla on alan huippunimiä, kuten 12 vuotta nukkeja tehnyt Andrew Spradbery, joka on niittänyt mainetta mm. Oscar-palkitussa Wallace & Gromit -animaatioelokuvassa Kanin kirous. Venäläissyntyinen, 15 vuotta Norjassa asunut Pjotr Sapegin on ansioituneimpia animaatioelokuvien ohjaajia maailmassa. Lavastaja Martin Gant tunnetaan erikoisefekteistä ja lavastesuunnittelusta elokuvista Alien, Star Wars 2, Teräsmies 2 ja 007 - For your eyes only. Animaattori Jens Gulliksenin nimi on tuttu muun muassa tv-sarjasta Koala-veljekset ja elokuvasta Corpse Bride. - TV-mainoksissa esiintyy muun muassa rottaperhe, johon kuuluvat Vaari, perheenisä Rauli, äiti Reetta, perheen pojat Reko ja Roni sekä Roosa-vauva. Perhe auttaa If-asiantuntijoita testaamaan riskejä, kertoo Suomessa Ifin brändistä vastaava Tuula Sirén. Ifissä käsitellään vahinkotapahtuma joka 30. sekunti ja niitä kertyy yli miljoona kappaletta vuodessa. - Me tiedämme, mikä voi mennä pieleen. Laajalla kokemuksellamme voimme neuvoa asiakkaitamme, miten riskejä vältetään, Sirén lisää. Uusi markkinointiviestintäkonsepti on kehitetty yhteistyössä mainostoimisto Leo Burnettin kanssa, jonka If valitsi viime syksynä uudeksi mainostoimistokseen. TV-mainos on ensimmäinen yhteistyö uuden mainostoimiston kanssa. Suomessa Leo Burnett Oy:tä edustaa Skandaali/Leo Burnett Oy. - Yhteistyö pohjoismaisen Ifin kanssa on vaativaa ja haasteellista. Se poikkeaa paljon perinteisestä ketjuyhteistyöstä. Kun maakohtaisten sovellusten sijaan toimimme yhteistyössä Ifin pohjoismaisesti organisoituneiden liiketoiminta-alueiden kanssa, toimistomme työskentelevät yli kansallisten rajojen, toteaa toimitusjohtaja Matti Oksanen Skandaalista. Lisätietoja: Tuula Sirén, Brand Manager, If, gsm 050 376 1361, Matti Oksanen, toimitusjohtaja, Skandaali/Leo Burnett Oy, gsm 050 3878 303, Anja Talasmo, viestintäpäällikkö, If, gsm 0500 507 793, Kuvia: www.if.fi