Ifin Turvallisuusrahaston tuella Uusi tutka meripartiolaisten Tokka-Lotta -koulutusalukseen

Meripartiolippukunta Naantalin Siniset tarjoaa vuosittain 250 lapselle ja nuorelle mahdollisuuden oppia taidot turvalliseen vesillä liikkumiseen. Ifin Turvallisuusrahaston tuella lippukunnan koulutuspurjealukseen Tokka-Lottaan voidaan hankkia uusi tutka ja siten nostaa turvallisuustasoa. - Uusi tutka pidentää purjehduskauttamme merkittävästi, kun voimme purjehtia myös sumussa, pimeässä ja huonollakin säällä. Kun heinä-elokuussa käymme Tokka-Lotalla Tanskassa, saamme kokemusta myös avomeri- ja yöpurjehduksesta, kertoo purjealuksen kippari Jari Paasikivi. Hän vastaanotti Ifin Turvallisuusrahaston tuen yhdessä lippukunnanjohtaja Noora Scheininin kanssa riskipäällikkö Anne Pentiltä ja myyntijohtaja Tero Tynykseltä. Raision Hahdeniemen venesatamassa järjestetyn luovutustilaisuuden jälkeen Tokka-Lotta lähti viikonlopuksi merelle mukanaan eri-ikäisiä partiolaisia. Paasikiven mukaan veneissä elektroniikkavarustus on jo melko korkeatasoinen. - Meripartiolaisten purjehdus- ja turvallisuuskoulutus tähtää siihen, että nuoret pystyvät hyödyntämään taitojaan muissakin veneissä kuin lippukunnan omassa koulutusaluksessa. Siksi on tärkeää, että nuoret oppivat purjehtimaan myös nykyaikaisella elektroniikalla varustetuilla veneillä, Paasikivi tähdentää. Vahinkovakuutusyhtiö If tukee Turvallisuusrahastonsa kautta asiakkaitaan lähellä olevia yhteisöjä turvallisuutta edistävissä projekteissa tai hankinnoissa. Tukea voivat hakea muun muassa päiväkodit, koulut, kerhot, seurat ja yhdistykset. - Tänä vuonna Ifin Turvallisuusrahasto on Suomessa tukenut eri tahoja yhteensä 18 000 eurolla. Yksistään heijastinliivejä on rahasto jakanut pitkälti toista tuhatta. Myös polkupyöräkypäriä, ensiapulaukkuja ja suojalaseja on ollut hakijoiden toivomuslistoilla. Turvallisuusrahasto on osa Ifin pohjoismaista turvallisuudenedistämisohjelmaa ja se on käytössä Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. Rahastosta jaetaan tukea hakemusten perusteella kuukausittain yhdelle tai useammalle kohteelle. - Tänä vuonna jaamme tukea yhteensä 60 000 euron edestä. Turvallisuusrahaston myötä toteutamme käytännössä Ifin viestiä "Ole huoletta. Me autamme." Tukea voidaan hakea turvallisuutta edistäviin projekteihin tai hankintoihin, joille ei ole järjestetty muuta rahoitusta tai joiden osarahoituksessa voidaan käyttää Ifin myöntämää lahjoitusta, kertoo myyntijohtaja Tero Tynys Ifin Turun konttorista. Ifin Turvallisuusrahaston säännöt ja hakemus löytyvät osoitteesta www.if.fi => Tietoa Ifistä. LISÄTIEDOT: Riskipäällikkö Anne Pentti, puh. 050 581 4778, myyntijohtaja Tero Tynys, puh. 050 529 3483, tiedottaja Tina Sademies, puh. 050 374 7667