Ifin uusi vauvavakuutus kattaa myös odotusajan

Uusi vauvavakuutus, jonka If toi markkinoille maaliskuussa 2010, tuo selviä parannuksia syn-tyvän lapsen ja hänen perheensä turvaan. Odotusajan vakuutus turvaa perheen taloutta esi-merkiksi keskosuuteen tai muihin vauvan syntymään ja ensimmäisiin elinkuukausiin liittyvis-sä vakavissa tilanteissa. Lapsen synnyttyä vakuutus jatkuu lapsuusajan vakuutuksena ilman rajoitusehtoja mistään sairauksista tai vammoista.

Ifin uusi vauvavakuutus on vakuutusturvien paketti, jonka äiti ottaa odotusaikana, mutta joka kattaa niin odotus- kuin lapsuusajankin. – Mikäli vastasyntyneellä todetaan vakuutusehdoissa mainittu vakava synnynnäinen sairaus tai vamma, vakuutus auttaa perhettä taloudellisesti tuona vaikeana aikana aina 10 000:een euroon saakka, vakuutusasiantuntija Petri Laine selvittää. Vauvan ollessa sairaalassa perheelle saattaa syntyä matka- ja majoituskustannuksia tai laskuja muiden lasten hoidon järjestämisestä. Kuluja saattaa syntyä sairaalahoidosta ja kotiin tehtävistä muutoksista tai muista erikoisjärjestelyistä. – Vakuutuksesta saatavat verovapaat kertakorvaukset perhe voi käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla, Laine jatkaa. Hetu-ilmoituksella vakuutus lapsuusajalle Vauvan synnyttyä vakuutus muuttuu lapsuusajan ns. sairauskuluvakuutukseksi, kunhan vakuutusyhtiölle ilmoitetaan vauvan nimi ja henkilötunnus. Tällöin vakuutus korvaa sairauksien ja tapaturmien hoitokuluja myös yksityislääkärien hoidossa. Lapsuusajan vakuutus on voimassa 15 ikävuoteen asti ja se kattaa myös harrastus- ja urheilutoiminnan. Vakuutuksen voi ottaa vielä 41-vuotiaana Odottavat äidit voivat hakea vakuutusta aikaisintaan 12. raskausviikolla ja viimeistään 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Laine iloitsee vauvavakuutuksen ottajan korkeasta ikärajasta, sillä odottava äiti voi hakea vakuutusta vielä 41-vuotiaana. – Perheenlisäystä hankitaan yhä vanhempana ja siksi myös vakuutusyhtiön on otettava tämä huomioon tarjonnassaan, Laine toteaa. Myös äidin vakuutusturva kuntoon Vauvan tullessa perheeseen on tärkeää miettiä myös vanhempien vakuutusturvaa. Pienen lapsen myötä vanhemmista tulee entistä tärkeämpiä perheen huoltajina. Siksi uuden If Vauvavakuutuksen tehneelle äidille If tarjoaa Mandatum Lifen maksuttoman 25 000 euron henkivakuutusturvan yhdeksi vuodeksi.