Koulutuskiertue turvallisen kouluyhteisön kehittämiseksi

Suomen Rehtorit ry järjestää koulutuskiertueen turvallisen kouluyhteisön kehittämiseksi. Rikkoutunut Rauha -kiertueen ensimmäinen tilaisuus järjestetään tänään Helsingissä Marina Congress Centerissä ja siinä käsitellään koulukiusaamisen ja kouluväkivallan taustoja sekä kulttuuri-ilmiöitä. If Vahinkovakuutusyhtiö on Turvallisuusrahastonsa kautta mukana tukemassa koulutuskiertuetta.

–  Haluamme olla mukana edistämässä lasten ja nuorten hyvinvointia. Tällainen koulutustapahtuma nuorten parissa toimijoille on tärkeää kouluissa tapahtuvan kiusaamisen ja väkivallan ennaltaehkäisemiseksi, projektipäällikkö Tina Sademies Ifistä kertoo.

Turvallisuusrahasto on osa Ifin pohjoismaista turvallisuudenedistämisohjelmaa, joka on otettu käyttöön Suomen lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. Rahastosta jaetaan taloudellista tai tuotetukea hakemusten perusteella kuukausittain yhdelle tai useammalle kohteelle.

Tukea voivat hakea muun muassa päiväkodit, koulut, kerhot, yhdistykset tai järjestöt esimerkiksi ensiaputarvikkeiden, pyöräilykypäröiden tai heijastintuotteiden hankintaan.

–  Turvallisuusrahasto on yksi keino, jonka avulla If pyrkii edistämään arjen turvallisuutta, Sademies kertoo.

Viime vuonna Ifin Turvallisuusrahasto jakoi noin 13 700 turvallisuustuotetta noin 200 eri kohteelle. Määrällisesti eniten jaettiin heijastinliivejä ja heijastimia. Turvallisuusrahastosta voi hakea internetin kautta osoitteessa www.if.fi =>Tietoa Ifistä.

Lisätietoja antaa

Projektipäällikkö Tina Sademies, Vahinkovakuutusyhtiö If, p. 050 374 7667, tina.sademies@if.fi
www.if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 600 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.