Liukas sää rutisti peltejä Pirkanmaalla

Maanantaina 2. huhtikuuta Pirkanmaalla koettiin kolarisuma, jossa peltiä meni ryttyyn paljon. Lisäksi sattui loukkaantumisia, osa vakaviakin. Ifiin on tullut vahinkoilmoituksia vähemmän kuin helmikuun rysäyksen jälkeen.

Paljonko Pirkanmaan kolarisumasta on tullut yhteydenottoja, autokorvauspalvelun johtaja Maarit Lepistö Ifistä?
"Tiistaina aamupäivällä yhteydenottoja tuli aika lailla normaaliin tahtiin, erityisen suurta ruuhkapiikkiä ei ole vielä tullut."

Miten yhteydenottojen määrästä on selvitty?
"Saatavuutemme on ollut varsin hyvä. Monet ilmoittavat varsinkin pienemmistä vahingoistaan netissä, mikä helpottaa tilannetta puhelinpalvelussa."

Miten arvelet tilanteen kehittyvän nyt alkuviikosta?
"Uskon, että asiakkaamme pyrkivät ilmoittamaan Tampereella sattuneista vahingoista ennen pääsiäistä eli kiireisiä päiviä on tiedossa. Pääsiäisen pyhinä ilmoitellaan vahingoista runsaasti netissä. Myös sitä kautta asiakkaamme saavat nopeasti vastauksen ja toimintaohjeet."

Miten kolareihin voi varautua?
"Sää oli Tampereella poikkeuksellinen, sakea lumisade ja liukas tien pinta ovat huono yhdistelmä. Ilmatieteen laitos varoittaa edelleen huonosta ajokelistä. Ajellaan siis varovaisesti ja sääolosuhteet huomioiden. Ja kesärenkaisiin siirtymistä kannattaa nyt lykätä hieman tuonnemmaksi."

Lisätiedot ja yhteydet:

Mari Hätinen, If viestintä, puh. 050 424 0067, mari.hatinen@if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.

Avainsanat:

Kesärenkaisiin siirtymistä kannattaa nyt lykätä hieman tuonnemmaksi.
Maarit Lepistö, If