MATKAVAKUUTUS KORVAA VAKUUTETULLE AIHEUTUNEET HENKILÖ- JA OMAISUUSVAHINGOT

IF VAHINKOVAKUUTUSYHTIÖ OY TIEDOTE 27.12.2004 MATKAVAKUUTUS KORVAA VAKUUTETULLE AIHEUTUNEET HENKILÖ- JA OMAISUUSVAHINGOT If Vahinkovakuutusyhtiön matkavakuutuksesta korvataan Tyynen valtameren maanjäristyksen vaikutusalueella lomaansa viettäneelle matkavakuutusasiakkaalle sattuneen tapaturman tai matkasairauden hoitokulut. Myös loukkaantuneen kotiinkuljetus ja muita ylimääräisiä kuluja voi tulla korvattavaksi matkavakuutuksen keskeytysturvan perusteella. Hyökyaaltojen matkatavaroille aiheuttamia rikkoutumisia ja häviämisiä If korvaa äkillisinä ja ennalta arvaamattomina vahinkoina laajasta kotivakuutuksesta tai matkatavaravakuutuksesta. Muuttuneiden olosuhteiden takia pilalle menneestä matkasta aiheutunutta mielipahaa ei matkavakuutuksenkaan perusteella valitettavasti korvata. Kun matkanjärjestäjä tai lentoyhtiö peruuttaa matkan kohdemaan muuttuneiden olosuhteiden tai viranomaismääräysten perusteella, peruuntuneen matkan kuluja voi hakea matkatoimistolta tai lentoyhtiöltä. Matkanjärjestäjien ohella ulkoasiainministeriö auttaa matkakohteissa olevia sekä näiden tilanteesta huolestuneita omaisia. Ministeriön päivystävä puhelinnumero on 010 802 266 ja internet-osoite www.valtioneuvosto.fi tai www.formin.fi. . Matkavakuutuksesta voi suunnitellun matkan peruuntuminen tulla korvattavaksi vain silloin, kun vakuutettu tai hänen lähiomaisensa sairastuu vakavasti ennen matkan alkamista tai vakuutetun omaisuudelle on aiheutunut suuri taloudellinen vahinko kotimaassa. Matkavahinkoasian saa nopeimmin vireille tekemällä vahinkoilmoituksen internetissä osoitteessa www.if.fi tai soittamalla korvauspalvelunumeroon 010 515 7300 (+358 10 515 7300). Ifin vahinkonumerossa +358 800 1 3800 päivystetään 24 tuntia vuorokaudessa myös pyhinä ja viikonloppuisin. Lisätiedot Ifistä: Korvauspäällikkö Riitta Rantamäki, henkilövahingot, puh. 010 515 8451, korvauspäällikkö Seija Tuomela, omaisuusvahingot, puh. 010 514 1901 ja viestintäpäällikkö Anja Talasmo, puh. 010 514 4027, 0500 507 793, anja.talasmo@if.fi www.if.fi. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=60977&fn=wkr0001.pdf