Opel-, Saab- ja Chevrolet-merkeille markkinoiden kattavin vakuutusturva

Vahinkovakuutusyhtiö If ja GM Finland lanseeraavat Opel-, Saab ja Chevrolet -vakuutukset. Myynti alkaa 1.4.2007. Merkkivakuutukset kuuluvat GM:n palvelukokonaisuuteen.

- Automerkeillemme räätälöidyillä vakuutuksilla voimme tarjota kattavimman markkinoilla olevan vakuutusturvan Suomessa. Uusi palvelu osana GM-palvelukokonaisuutta vahvistaa entisestään sitoutumista omaan hyväksi koettuun automerkkiin, sanoo toimitusjohtaja Jari Nordman GM-maahantuonnista. GM-myyntiverkoston kauppiaat ovat Nordmanin mukaan toivottaneet uuden vakuutusedun tervetulleeksi.

GM:n maahantuomien automerkkien turvaratkaisu sisältää lakisääteisen liikennevakuutuksen lisäksi vapaaehtoisen autovakuutuksen. Vakuutus takaa sen, että vahingon satuttua ajoneuvo korjataan valtuutetulla GM-korjaamolla ja alkuperäisillä varaosilla.

Markkinoilla uusina ominaisuuksina asiakkaat saavat merkkivakuutuksessaan autolleen muun muassa Eläin-, Pysäköinti- ja Luonnonilmiöturvat, joissa omavastuu on kiinteä 150 euroa. Uutta on myös Jatkuvuusturva, joka takaa matkan jatkumisen Suomessa sijaisautolla auton rikkoutuessa.

- Näihin turviin kuuluvista vahingoista korvattaessa asiakkaan bonus ei laske. Esimerkiksi Pysäköintiturvasta korvataan autoon parkkipaikalla tulleet vauriot ilman bonusvaikutusta. Edellytyksenä on, että oma auto on ollut pysäköitynä ja vahingon aiheuttanut moottoriajoneuvo jää tuntemattomaksi, täsmentää johtaja Juha Viinikainen Ifistä.

Oman auton nimikkovakuutuksen voi ottaa GM-autoliikkeestä, katsastusasemalta tai Ifin myyntikanavista. Vakuutus myönnetään myös GM-yritysautoille ryhmävakuutettuja autoja lukuun ottamatta.

If on suurin autojen merkkivakuuttaja Pohjoismaissa. Juha Viinikaisen mukaan kokemukset rohkaisevat laajentamaan merkkivakuuttamista edelleen Suomessa.

LISÄTIEDOT:
Toimitusjohtaja Jari Nordman, General Motors Finland Oy, puh. 09-615 881
Johtaja Juha Viinikainen, If, puh 010 514 1372, gsm 050 563 1727, Juha.Viinikainen@if.fi
Lehdistöpäällikkö Toni Hämäläinen, General Motors Finland Oy, puh. 09-615 881
Viestintäpäällikkö Anja Talasmo, If, puh. 0500 507 793, Anja.Talasmo@if.fi