Petri Ekman on nimitetty Suomen Ifin varatoimitusjohtajaksi

Dipl.ins. Petri Ekman (47) on nimitetty suomalaisen If Vahinkovakuutusyhtiö Oy:n varatoimitusjohtajaksi. Ekman keskittyy uudessa tehtävässään suuryritysten vakuutusratkaisuihin ja -palveluihin, joista hän vastaa Ifin Suurasiakasliiketoiminnassa. - Ekmanilla on keskeinen rooli kehittää entisestään vakuutuspalveluratkaisuja asiakaskonserneille kaikissa Pohjoismaissa ja erityisesti Suomessa hänen tehtävänsä on vielä merkittävämpi, sanoo Ifin hallituksen puheenjohtaja Kari Stadigh. Petri Ekmanilla on 18 vuoden kokemus rahoitusalalta sekä konserniasiakasyhteistyöstä Suomessa ja ulkomailla. Viimeksi hän on ollut Suomen ABN AMRO/Alfred Bergin Country Executive. - Uusi tehtäväni on mielenkiintoinen ja haastava. Onhan If ainoa pohjoismainen vakuutusyhtiö, joka pystyy tarjoamaan kattavat vakuutuspalvelut suomalaisille ja pohjoismaisille yritysasiakkaille kokoon katsomatta, Petri Ekman toteaa. Hannu Kokkonen toimii If Vahinkovakuutusyhtiön toimitusjohtajana, kunnes hän jää eläkkeelle vuoden 2006 alkupuoliskolla. Ekman aloittaa Ifissä 25. marraskuuta ja hän raportoi suurasiakaspalveluiden osalta johtaja Morten Thorsrudille, joka vastaa Suurasiakkaat-liiketoiminnasta If-konsernissa. Suurasiakkaat-liiketoiminta-alue keskittyy Ifissä suurten pohjoismaisten konsernien vahinkovakuutuspalveluihin. Liiketoiminta-alueen vakuutusmaksutulo oli vuonna 2004 noin 670 miljoonaa euroa ja sen työntekijämäärä on 350. Sampo-konserniin kuuluva If on Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuuttaja, joka tarjoaa asiakkailleen vakautta ja turvallisuutta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Baltian maissa. Lisäksi If palvelee kansainvälistä toimintaa harjoittavia pohjoismaisia asiakkaita. Yhtiön noin 3,6 miljoonasta asiakkaasta noin miljoona on Suomen Ifin vastuulla. Henkilöstön määrä on noin 6 600, josta Suomessa toimii noin 2100. Vuonna 2004 Ifin maksutulo oli 4,2 miljardia euroa. LISÄTIEDOT: Anja Talasmo, viestintäpäällikkö, If, puh. 010 514 4027, 0500 507 793 www.if.fi