Terveysselvitys Internetissä nopeuttaa henkilövakuutuksen ostamista

If on ottanut käyttöön Internetissä täytettävän terveysselvityksen, joka nopeuttaa henkilövakuutusten ostamista.

Henkilövakuutuksen ostaminen Ifistä kevenee ja nopeutuu, kun vakuutuskäsittelyyn vaadittavan terveysselvityksen voi täyttää Internetissä kirjautumalla omilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella suojattuun ympäristöön.

- Sähköisesti täytetty terveysselvitys on valmis käsiteltäväksi heti, kun asiakas on tarkistanut ja vahvistanut antamansa terveydentilatiedot. Sähköinen asiointi oman vakuutuskansion kautta nopeuttaa henkilöturvan käsittelyä myös silloin, jos asiakkaan terveydentilasta tarvitaan lisätietoja, lupaa vakuutuspäällikkö Tuula Helle-Kuusjoki Ifistä.

Terveysselvityksen voi halutessaan täyttää edelleen myös perinteisenä paperiversiona.

Suomalaiset pitävät perheenjäsenten vakuuttamista toiseksi tärkeimpänä kodin vakuuttamisen jälkeen*. Kuitenkin sanoista tekoihin on ryhtynyt vain neljä kymmenestä hankkimalla vakuutuksen sairauksien tai tapaturmien varalle.

Tuula Helle-Kuusjoki uskoo uusien palvelukanavien madaltavan kynnystä olla yhteydessä vakuutusyhtiöön.

- Vastaamme asiakkaiden odotuksiin ja helpotamme heidän arkeaan. Henkilövakuutuksen voi nyt hankkia kokonaan ilman paperityötä, Helle-Kuusjoki toteaa.

Vakuutusasioita hoidetaan yhä useammin Internetissä. Suosituimpia verkosta ostettavia vakuutuksia ovat matka-, koti-, eläin-, auto- ja venevakuutukset. Suomi on pohjoismaisessa vakuutusyhtiövertailussa verkkomyynnin kärkimaa.

* Ifin Sales Questorilla teettämä kyselytutkimus suomalaisten vakuutusasenteista, 2010 (N=987).

Vakuutuspäällikkö Tuula Helle-Kuusjoki, If, p. 010 515 8143, tuula.helle-kuusjoki@if.fi
Tiedottaja Mari Hätinen, If, p. 010 514 0067, mari.hatinen@if.fi
if.fi

If on johtava vahinkovakuuttaja Pohjoismaissa ja Baltiassa. 6 400 työntekijää tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita 3,6 miljoonalle henkilö- ja yritysasiakkaalle. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on mukana myös ennaltaehkäisemässä vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta. If kuuluu Sampo-konserniin.