Vahinkovakuuttaja If ja SOK solmivat yhteistyösopimuksen

Uuden yhteistyösopimuksen ansiosta Ifin asiakkaat ja S-ryhmän asiakasomistajat saavat bonusta vakuutuksista myös jatkossa.

If ja SOK ovat tänään solmineet yhteistyösopimuksen, jonka perusteella S-ryhmän asiakasomistajat voivat saada Bonusta vahinkovakuutusyhtiö Ifin yksityistalouksille tarjoamista vakuutuksista kesäkuusta 2008 alkaen. Solmittu sopimus on pitkäaikainen. If ja SOK kertovat yksityiskohtaisempaa tietoa yhteistyön myötä tuotettavista palveluista ja eduista asiakkailleen kesäkuun alussa, jolloin varsinainen yhteistyö käynnistyy.

Molemmat osapuolet tähdentävät keskittämisetujen merkitystä asiakkaalle.

- If on Pohjoismaiden johtava vahinkovakuuttaja, joka täydentää erittäin hyvin S-ryhmän palvelutarjontaa asiakasomistajille ja mahdollistaa jatkossa myös yhteistyön palveluiden ja etujen kehittämisessä. On tärkeää, että asiakasomistajamme saavat jatkossakin vakuutuksista Bonusta, toteaa SOK:n pääjohtaja Arto Hiltunen.

- Yhteistyö Suomen johtavan vähittäiskaupparyhmän kanssa on Ifille hyvin tervetullut. S-Etukortti on tunnetuin ja käytetyin asiakasetukortti ja se täydentää Ifin omia keskittämisetuja. Pääpaino alkavassa yhteistyössä on siis asiakkaan edussa, sanoo Ifin hallituksen puheenjohtaja Kari Stadigh.

Stadigh toteaa yhteistyön eduksi myös sen, että If saa merkittävän asiakaskontaktipinnan täydentämään omaa palveluverkostoaan.

Sampo-konserniin kuuluva If on Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuutusyhtiö, jolla on tytäryhtiö myös Venäjällä. Yhtiön maksutulo vuonna 2006 oli noin 4 miljardia euroa ja asiakkaiden määrä noin 3,6 miljoonaa. 6 400 ifläisestä noin 1800 on Suomessa. If tarjoaa korkealaatuisia vakuutustuotteita ja -palveluita henkilöasiakkaille sekä pienille, keskisuurille ja suuryrityksille. Vahinkovakuutusten asiantuntijana If on myös mukana ehkäisemässä ennalta vahinkoja ja onnettomuuksia. Tavoitteena on parantaa asiakkaitten ja samalla koko yhteiskunnan turvallisuutta.

S-ryhmän muodostavat SOK ja osuuskaupat tytäryhtiöineen. S-ryhmä tarjoaa marketkaupan, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan, matkailu- ja ravitsemiskaupan, auto- ja autotarvikekaupan sekä maatalouskaupan palveluja. S-ryhmän omistavat yli 1,6 miljoonaa osuuskaupan jäsentä eli asiakasomistajaa. S-ryhmän vähittäismyynti vuonna 2006 oli 9,8 miljardia euroa. S-ryhmässä työskentelee yli 34 000 palvelualan ammattilaista.

Lehdistökuvia sopimuksen allekirjoitustilaisuudesta voi ladata 3.10.2007 klo 14 alkaen www.if.fi =>Tietoa Ifistä => Media ja S-ryhmän mediapalvelusta osoitteesta http://mediapalvelu.s-kanava.fi

SOK, johtaja Risto Pyykönen, puh. 010 76 81000
SOK, markkinointijohtaja Risto Niemelä, puh. 010 76 81200
If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, johtaja Paula Salonen, puh. 010 514 4280