VAIHTORENKAAT POIS VARKAIDEN ULOTTUVILTA

Vaihtorenkaiden joutuminen varkaiden saaliiksi ei ole harvinaista. Poliisin mukaan rengasvarkauksien määrä on kasvussa. Renkaanvaihtokauden pikku hiljaa lähestyessä huomio kannattaa kiinnittää kesä- ja talvirenkaiden oikeaan säilytykseen. "Varkaat valitsevat usein helpon kohteen, joten renkaita ei pidä unohtaa talon seinustalle tai autokatoksen nurkkaan edes hetkeksi, vaan ne kannattaa mahdollisimman pian siirtää lukittuun säilytystilaan", sanoo korvauslakimies Jussi Keski-Keturi Ifin autovakuutusosastolta. Vaihtorenkaat vanteineen ovat houkutteleva kohde varkaille myös silloin, kun niitä säilytetään taloyhtiön yhteistilassa, jonne on pääsy kaikilla asukkailla. Kettinki ja lukko auttavat kiinnityksessä Varkausvahingon korvaaminen edellyttää omaisuuden lukitsemista tai säilyttämistä lukitussa tilassa. "Kun autonrenkaita säilytetään taloyhtiön yhteisissä tiloissa, ne on syytä lukita. Voron aikeet estetään kätevimmin kytkemällä renkaat toisiinsa kettingillä, joka kiinnitetään kunnollisella lukolla säilytystilan kiinteään rakenteeseen", Keski-Keturi neuvoo. Varkaustapauksessa korvausta voidaan alentaa, mikäli renkaita on säilytetty suojeluohjeiden vastaisesti. Jos haluaa pelata varman päälle, mitään arvokkaampaa omaisuutta ei lainkaan kannata säilyttää yhteiskäyttöön varatuissa tiloissa. Lisätiedot ja yhteydet, If Vahinkovakuutusyhtiö Oy: Korvauslakimies Jussi Keski-Keturi, puh. 010 514 5239 tai 050 424 5239 Tiedotuspäällikkö Harry Nordqvist, puh. 010 514 1902 tai 050 516 7558 If on Pohjoismaiden ja Baltian johtava vahinkovakuuttaja, joka tarjoaa asiakkailleen vakautta ja turvallisuutta. Yhtiön noin 3,6 miljoonasta asiakkaasta noin miljoona on Suomen Ifin vastuulla. Henkilöstön määrä on noin 6 800, josta Suomessa toimii noin 2100. Vuonna 2004 Ifin maksutulo oli 4,2 miljardia euroa. If kuuluu Sampo-konserniin.