Vakaa kumppani kestää taloudellisen laskusuhdanteen

Finanssitoimialan yhtiöiden arvon kehitykseen on vaikuttanut merkittävästi se, missä segmentissä ne toimivat. Yhtiöt, joilla vakuutustoiminnan osuus koko toiminnasta on merkittävä, eivät tyypillisesti ole herkkiä suhdannevaihteluille.

- Vaikeina aikoina varovaisuus lisääntyy ja riskejä pyritään minimoimaan, joten vahinkomeno kehittyy tasaisesti, totesi toimitusjohtaja Timo Vuorinen avatessaan vahinkovakuutusyhtiö Ifin Riskienhallintapäivän tänään Helsingissä.

Keskeistä riskienhallintaa on Vuorisen mukaan valita yhteistyökumppaneita, jotka kykenevät sopeutumaan taloudelliseen laskusuhdanteeseen ja tuottamaan positiivista kassavirtaa myös epävakaina aikoina. Keskeisessä asemassa ovat myös ulkoiset riippuvuudet kriisin vaikutuksille herkistä toimijoista.

Suuryritysasiakkaiden johdolle ja asiantuntijoille suunnatussa riskienhallintapäivässä toimitusjohtaja Timo Vuorinen vakuutti Ifin olevan vakaa ja turvallinen kumppani nyt ja tulevaisuudessa.

- If on toistaiseksi onnistunut hyvin tavoitteessa olla sykleistä riippumaton ja vakaa vakuuttaja. Taloudellinen tilanteemme antaa meille mahdollisuuden investointeihin, joilla tehostamme toimintaamme ja monipuolistamme palvelujamme. Suurasiakkaillemme olemme kehittäneet maailmanlaajuisen palveluverkoston sekä monipuoliset verkkopalvelut. Investoimme edelleen riskienhallintapalveluihimme ja kehitämme osaamistamme, Timo Vuorinen lupasi.

Baltia ja Venäjä -liiketoiminnasta vastaavana johtaja Timo Vuorinen muistutti Ifin lisääntyneestä palvelutarjonnasta Venäjällä, jossa If palvelee yritysasiakkaitaan vahinkovakuuttamisessa ja riskienhallinnassa.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Timo Vuorinen, If, puh. 010 514 3887