Veneilijöille bonusoikeudeton Täyskasko

Suomen johtavana venevakuuttajana If on tuonut markkinoille bonusoikeudettoman Täyskaskon. "Suurimman muutoksen bonusoikeudeton Täyskasko tarjoaa uusille veneilijöille, joille se on erityisen otollinen vaihtoehto. Onhan se noin 50 prosenttia halvempi kuin bonusoikeudellinen", sanoo Ifin venevakuutuspäällikkö Seppo Aalto. Uusi vakuutus on ehdoiltaan lähes samanlainen kuin bonusoikeudellinen Täyskasko. Joitakin pieniä eroja ehdoissa on: Bonusoikeudettomasta ei myönnetä katsastus- ja sprinklerialennuksia eikä siitä kerry bonuksia. Toisaalta siihen ei myöskään sisälly talvilisäomavastuuta. "Esimerkiksi kalastusta harrastavien kannalta talvilisäomavastuun poistaminen on iso muutos, kun marraskuun ja huhtikuun välinä aikana veneelle vesillä sattuneen vahingon korvaussummasta ei peritä 25 prosentin lisäomavastuuta." Vakuutus on tarkoitettu huvikäytössä oleville moottori- ja purjeveneille. Sitä ei myönnetä charter- ja vuokrakäytössä oleville veneille. Karilleajot ja perämoottorivarkaudet Venevakuutus korvaa vahingot, jotka aiheutuvat vakuutetulle veneelle ja vesillä liikkumiseen tarvittaville varusteille ulkoisesta syystä äkillisesti ja ennalta arvaamatta. Tällaisia vahinkoja ovat esimerkiksi törmäys- ja muut kosketusvahingot, myrskystä (keskituuli 15 m/s) aiheutuneet vahingot, varkaudet sekä irtipäässeen tulen aiheuttamat vahingot. Venevakuutukseen sisältyy myös vastuuvakuutus. Vahinkotilastoista käy ilmi, että kivelleajot ovat edelleen suurin vahinkoryhmä ennen perämoottorivarkauksia ja myrskyvahinkoja. Perämoottorivarkauksien määrä on kasvanut viime vuosina voimakkaasti. "Suosittelemme perämoottoriveneilijöille ja varsinkin nelitahtikoneiden omistajille, että he asentavat veneeseensä vakuutusyhtiön hyväksymän perämoottorilukon”, Aalto korostaa. Ifin osuus Suomen venevakuutusmarkkinoista on noin 50 prosenttia. Lisätiedot ja yhteydet: If, venevakuutuspäällikkö Seppo Aalto, puh. 050 303 9931, seppo.aalto@if.fi tiedotuspäällikkö Harry Nordqvist, puh. 010 514 1902, 050 516 7558, harry.nordqvist@if.fi