Kauko-ohjattava koti DOVADO Remote -applikaation avulla

3.12.2010 JULKAISUVAPAA

​Ruotsalainen DOVADO on kehittänyt applikaation, joka mahdollistaa kodin sähkölaitteiden kauko-ohjauksen suoraan kännykästä Dovado-reitittimen avulla. Applikaatio mahdollistaa esimerkiksi valaistuksen laittamisen päälle tai pois, sähkölämmityksen säätämisen tai monien muiden sähkölaitteiden ohjaamisen etänä. Ratkaisu toimii sekä kiinteässä että mobiilissa laajakaistaverkossa. Applikaatio on ladattavissa iPhoneen tai Android-puhelimeen.

DOVADO Remote Control -applikaatio on erittäin helppokäyttöinen. Vain yhdellä napin painalluksella se yhdistyy kotona olevaan, markkinoiden parhaan mobiilituen omaavaan DOVADOn 4GR-reitittimeen, jonka avulla voi ohjata mitä tahansa sähköä käyttävää laitetta. Laitteita voi ohjata joko yksittäin, yhdessä tai erilaisina ryhminä, kuten huoneittain tms.

Demo DOVADO Remote Controlin käytöstä englanniksi: http://www.youtube.com/watch?v=Z0pBlb-CAlc

Ratkaisu perustuu DOVADOn 4GR-reitittimeen, USB-lähettimeen (esim. TellStick) ja yhteen tai useampaan kauko-ohjattavaan vastaanottimeen, joihin sähköpistokkeet liitetään.

– Kotiautomaatioratkaisumme on myös ekoteko, koska energiasyöppöjä laitteita ei enää tarvitse pitää päällä enempää kuin on tarpeellista. Ne voi myös helposti sulkea jälkikäteen, jos on unohtanut tehdä sen jo kotona, muistuttaa Dovadon Kistan tehtaan toimitusjohtaja Erik Arthur.

Koska DOVADO 4GR-reitin toimii yhtä tehokkaasti joko mobiilisti tai huippunopeilla kaapelilla toteutetussa laajakaistaverkossa, voi applikaatiolla ohjata valaistusta, lämpötilaa tai muita sähkötoimintoja jopa siellä, missä ei ole langallisia yhteyksiä.

Sähkölaitteiden ohjaamisen lisäksi applikaation avulla on mahdollista herättää reititin ja tarkistaa esimerkiksi lähetetyn tai vastaanotetun dataliikenteen määrää, 3G-signaalin vahvuutta tai vaikkapa kartalta reitittimen sijainnin.

Dovadon 4GR-reititin mahdollistaa 3G-yhteyden tai lankaverkon jakamisen langattomasti usean tietokoneen kesken. Reitittimessä on tehokas gigabitin sisäverkko ja nopea 300 Mbps WLAN-lähetin. Siksi laite sopii esimerkiksi pienen yrityksen sisäverkkoon tai kotikäyttäjälle suurienkin mediatiedostojen siirtoon. Lisäksi se on riippumaton niin modeemista kuin operaattoristakin ja toimii käytännössä kaikkien markkinoilla olevien 3G-modeemien kanssa. Valinnainen 3G-modeemi liitetään reitittimen USB-porttiin.

Lähdekoodi kehittäjiä varten sekä iPhone- että Android-laitteisiin on saatavilla osoitteessa www.dovado.mobi

Hinnat ja saatavuus:

Dovado 4GR: Hinta noin 120 euroa

Tellstick USB-kauko-ohjain: Noin 69 euroa

Vastaanotin, 230 volttia: Noin 10-20 euroa

iPhone/Android-app:  Ilmainen

Myynti:

DOVADO 4GR: http://www.3g-antennit.fi/

DOVADO 3GN: Clas Ohlson

Kuvathttp://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/dovado/image/list

Lisätiedot: Samir Madani, markkinointijohtaja

Puh. +46 8 522 918 85 tai +46 70 945 63 96, samir.madani@dovado.com