KUONI OSTI LUKSUSMATKOIHIN ERIKOISTUNEEN RUOTSALAISTOIMISTON – Ei vielä päätöstä laajentumisesta Suomeen

LEHDISTÖTIEDOTE  3.3.2011

Kuoni Group on ostanut ruotsalaisen luksusmatkoihin erikoistuneen Lime Travel AB:n. Tukholmassa sijaitseva Lime Travel on erikoistunut räätälöityihin kaukomatkoihin. Kauppa laajentaa Kuonin tarjontaa Skandinavian premium-matkamarkkinalla ja sen avulla haetaan myös synergiaetuja Kuonin nykyisen tarjonnan kanssa.

Lime Travel AB perustettiin Tukholmassa 1995. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2010 noin  7,5 miljoonaa euroa ja se työllisti 14 henkilöä, jotka jatkavat edelleen sen palveluksessa osa-omistajana olevan toimitusjohtajan tavoin. Lime Travel integroidaan Kuoni Groupin Market Region Northiin.

Lime Travel kuuluu Ruotsin johtaviin luksusmatkojen järjestäjiin ja sillä on vankka asema Mauritiuksen, Balin, Malediivien ja Karibian matkojen järjestäjänä. Yhtiön tuotteet myydään lähes yksinomaan suoraan asiakkaalle sen omasta toimistosta sekä puhelimitse. Lime Travelilla ei myöskään ole riskinään lento- tai hotellikiintiöitä.

– Lime Travelin hankinta laajentaa Kuonin toimintaa Ruotsin luksusmatkamarkkinalla ja näyttäisi avaavan Kuonille tien myös Tanskan ja Norjan luksusmatkamarkkinoille, kommentoi Kuoni Scandinavian toimitusjohtaja Leif Vase Larsen.

– Vaikka tuotteet sopisivatkin hienosti myös Suomeen, emme ole ainakaan vielä tässä vaiheessa tehneet päätöstä niiden ottamisesta myyntiin täällä, sanoo Apollomatkat/Kuonin Suomen maajohtaja Eva Torra.

LISÄTIEDOT

Eva Torra, maajohtaja, Apollo | Kuoni Scandinavia, puh. +358 40 5933 806

APOLLOMATKAT http://www.apollomatkat.fi

Apollomatkat on osa maailman suurimpiin matkajärjestäjiin kuuluvaa sveitsiläistä Kuonia. Kuoni Scandinaviaan kuuluu Apollomatkat Suomessa, Apollo, Kuoni ja Golf Plaisir Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa, Falk Lauritsen Tanskassa sekä lentoyhtiö Novair. Kuoni Scandinavialla on noin 1000 työntekijää ja pelkästään Pohjoismaissa lähes miljoona asiakasta. Kuonin perusti Alfred Kuoni Zürichissä vuonna 1906. Tänä päivänä Kuoni on yksi Euroopan johtavista matkanjärjestäjistä. Yhtiö on voittanut tunnustuksen World’s Leading Tour Operator 11 vuotena peräkkäin. Apollolla on myös Pohjoismaiden kattavin lomavalikoima: yli 1600 hotellia, 150 matkakohdetta ja 28 eri maata. Suomessa Apollomatkojen valikoimaan kuuluvat kesällä 2011 Kroatia, Kreikka ja Tunisia. Apollomatkojen maajohtajana Suomessa toimii Eva Torra.