Tampere-talo ja Meira yhteistyöhön

Pohjoismaiden suurin kongressi- ja kulttuurikeskus Tampere-talo tarjoaa nyt kävijöilleen Meiran Reilua kahvia.

Tampere-talo tarjoaa kävijöilleen reilusti tuotettuja makuja, luomua ja lähiruokaa. Näistä lähtökohdista kahvikumppaniksi valikoitui Meiran Reilu kahvi, jonka tuotannossa noudatetaan sekä Reilun kaupan kansainvälisiä sopimuksia työntekijöiden oikeuksista että tarkkoja ympäristökriteerejä.

Tampere-talon ravintolapäällikkö Pasi Vataja on tyytyväinen yhteistyöhön. ”Tampere-talossa on vuosittain satoja tuhansia kävijöitä ja olemme huomanneet heidän olevan hyvin tiedostavia valintojensa suhteen. Olemme saaneet hyvää palautetta niin Meiran Reilun kahvin mausta kuin ylipäätään eettisyydestä”, hän toteaa.

Meiran Reilun kahvin lisäksi yhteistyöhön kuuluu myös Segafredo espresso -kahvit.

Suosikkikahvi sai uuden pakkauksen

Meiran Reilua kahvi on tarjolla myös muille kuin Tampere-talon kävijöille. Suomalaisten suosikkireilu onkin saanut uuden pakkauksen. Tuoteryhmäpäällikkö Marleena Bask kertoo, että pakkauksen suunnittelussa on huomioitu tärkeimmät Reilun kaupan lähtökohdat. ”Ostaessaan Meiran Reilua kahvia asiakas saa hyvän mielen ja lisäksi laadukkaan tuotteen. Hyvä maku ja teko siis samassa kupissa.”

Kahvi on peräisin Kolumbiasta ja Keski-Amerikasta, ja se paahdetaan vaativaan suomalaismakuun sopivaksi. Meiran Reilussa kahvissa on takuu siitä, että tuote on viljelty ja valmistettu kansainvälisten Reilun kaupan kriteerien mukaan. Tuotteen ostaminen parantaa perhetuottajien ja työntekijöiden työ- ja elinoloja kehitysmaissa.

Lisätiedot:

Yhteistyö Tampere-talon kanssa: Tampere-talon ravintolapäällikkö Pasi Vataja, puh. (03) 243 4198 ja tuoteryhmäpäällikkö Johanna Martikainen, puh. 0207 44 3513

Meiran Reilu kahvi: Tuoteryhmäpäällikkö Marleena Bask, puh. 0207 44 3591

Kuvia uudesta Meiran Reilusta kahvista löydät osoitteesta www.meira.fi/kuvapankki. Käyttäjätunnus: maustekahvi@meira.fi, salasana Maustekah1

Meira Oy on osa maailmanlaajuista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Kulta Katriina, Saludo, Cafe Hieno sekä Meiran mausteet, sinapit ja ketsupit. Meira markkinoi ja myy myös aitoja italialaisia Segafredo espresso -kahveja. Liikevaihto vuonna 2012 oli 83 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 167. Suomen toimintojen lisäksi Meiralla on tytäryhtiöt Virossa ja Tanskassa sekä myyntiä Pietarin alueelle. www.meira.fi