• Igglo Oy/

Uusi kiinteistönvälittäjä Igglo puolittaa välityspalkkion - Unelma-asunto voi löytyä hiljaisesta myynnistä

Report this content

Uusi täyden palvelun kiinteistönvälitystoimisto Igglo on aloittanut toimintansa pääkaupunkiseudulla ja haastaa toimialan markkinat laskemalla kiinteistönvälityksen kustannukset alle puoleen nykyisestä. Edullisimmillaan Igglo tarjoaa välityksen 1,85 prosentin palkkiolla. Igglon konsepti nojaa paitsi täysin uudenlaisiin, monipuolisiin verkkopalveluihin myös henkilökohtaiseen asiakaspalveluun. Yhtenä merkittävänä uutuutena Igglo tuo markkinoille niin sanotun hiljaisen kaupankäynnin.

Matalampi välityspalkkio perustuu uudenlaiseen palvelukonseptiin, jossa ostajan ja myyjän kohtaaminen on tehty mahdollisimman vaivattomaksi. ”Viimeisen viiden vuoden aikana matkapuheluiden hinnat ovat laskeneet 40 prosenttia ja lentomatkojen hinnat 25 prosenttia. Samaan aikaan kiinteistönvälityspalkkio on kohonnut 40 prosenttia. Panee miettimään”, toteaa Jussi Nurmio, yksi Igglon perustajista. Keskeisin asunnonvaihtoa helpottava palvelu on mahdollisuus hiljaiseen kauppaan. Myös Igglon kotisivut tarjoavat monipuolisen kohtaamispaikan: sivuilla on runsaasti kuvamateriaalia sekä tietoa asunnoista, taloyhtiöistä ja asuinympäristöistä. Lähes kaikista pääkaupunkiseudun kerros-, rivi- ja paritaloista löytyy kuva verkkosivuilta. Tämä auttaa asunnon etsijää kartoittamaan kiinnostavat kohteet vaivatta. Hiljaisessa kaupassa ostaja voi Igglon kotisivuilla korvamerkitä mielenkiintoisia taloja, katuja ja alueita. Myyjä puolestaan voi testata oman asuntonsa kysynnän laittamatta asuntoa julkisesti myyntiin. Igglon päätehtävänä on saattaa myyjä ja ostaja yhteen: kun asunto tulee myyntiin ja se on korvamerkitty tai sille tulee muita kiinnostuneita ostajia, Igglon välittäjä järjestää asunnosta näytön sekä auttaa kaikissa vaiheissa lopulliseen kauppaan saakka. Igglo palvelee myyjää myös arvioimalla kodin, hankkimalla tarpeelliset asiakirjat, kuvaamalla asunnon ja julkaisemalla myynti-ilmoituksen. Hiljaisen kaupan ansiosta on mahdollista, että asunnolle on jo tiedossa ostaja ilman markkinointitoimenpiteitä. ”Ostaja löytää unelma-asuntonsa, joka ei välttämättä ole vielä julkisesti myynnissä. Myyjä puolestaan löytää oikean ostajan ja saa hyvän hinnan. Olemme näin sekä ostajan että myyjän asialla”, toteaa Mikko Ranin, Igglo Oy:n toimitusjohtaja. ”Uusilla palveluilla, kuten hiljaisella kaupalla, haluamme helpottaa asunnonvaihtoa sekä laskea kiinteistönvälityspalkkion inhimilliselle tasolle. Mielestämme nykyinen hintataso on ollut kohtuuton toimenpiteestä, jossa tehtävänä on löytää asunnolle ostaja”, lisää Matti Kasso, Igglo Oy:n varatoimitusjohtaja. Igglon palvelukonseptin pohjalla on laaja tutkimus, jossa selvitettiin asunnonvaihtoprosessia. Tutkimuksessa kävi ilmi, että 57 prosenttia aloittaa asunnon ostamiseen johtavan prosessin internetissä ja 93 prosenttia käyttää internetiä kiinnostavien kohteiden kartoittamiseen. Kohteen tarkempien tietojen etsimiseen internetiä käyttää 77 prosenttia ja yli puolella, 55 prosentilla, internet auttaa lopullisen ostopäätöksen tekemisessä. Olennainen osa Igglon palvelua on käyttäjien aktiivisuus. Kotisivuille voi lähettää lisätietoja esimerkiksi taloyhtiöstä ja asuinalueesta. Igglo ottaa vastaan myös valokuvia. ”Kaikki Igglo-palvelun käyttäjät voivat vaikuttaa asuntojen kauppaan. Mitä kattavammin kohteesta on tietoa, sitä helpommin ja nopeammin ostaja löytyy”, lisää Ranin. Igglon kaksi viikkoa avoinna olleet testivaiheen kotisivut ovat saavuttaneet jo suuren suosion: yhteensä yli 50 000 eri kävijää on vieraillut sivuilla ja hiljaisessa myynnissä on jo yli 200 asuntoa. Igglossa työskentelee tällä hetkellä 20 kokenutta välittäjää, ja yhteensä palveluksessa on yli 40 alan ammattilaista. Igglon toimintaa laajennetaan jatkossa Suomen suurimpiin kaupunkeihin: Jyväskylän, Kuopion, Lahden, Oulun, Tampereen ja Turun asuinrakennukset kuvattiin jo viime kesänä. Parhaillaan Igglo etsii 50 uutta välittäjää yrityksen palvelukseen pääkaupunkiseudulle. Lisätietoja: Mikko Ranin Toimitusjohtaja Igglo Oy Puh. 050 1913 mikko.ranin@igglo.fi Matti Kasso Varatoimitusjohtaja Igglo Oy Puh. 050 435 0945 matti.kasso@igglo.fi Jussi Nurmio Igglo Oy:n hallituksen puheenjohtaja Puh. 050 551 5285 jussi.nurmio@taivas.com Lisätietoja myös kotisivuilta osoitteesta www.igglo.fi. Kuvat ja esitykset ladattavissa osoitteesta www.igglo.fi/pressi.