IKEA ja Ikano Bank toteuttavat Särkänniemen Välke-ravintolan kalustuksen IKEA Leasing-ratkaisulla

Lehdistötiedote 12.5.2016

Särkänniemi on valinnut uudistuneeseen Välke-ravintolaansa Näsinneulan juurelle IKEA LEASING -ratkaisulla hankitut kalusteet. Kalusteet toimitti IKEA Tampereen tavaratalo ja kumppanina toimi Ikano Bank. IKEA LEASING -mallissa Ikano Bank omistaa kalusteet ja Särkänniemi maksaa kalusteiden käytöstä leasing-sopimuksen keston ajan. IKEA LEASING -malliin sisältyy myös sisustussuunnittelu.

Uuden Välkkeen sisustus on vaalea, valoisa sekä skandinaavinen ja tarjoaa näköalat Näsijärvelle. Uudistuksen yhteydessä tilaa remontoitiin mittavasti, jotta järvinäköalaa saatiin laajennettua. Kalusteiksi on valittu muun muassa valkolakattuja massiivipuisia julkitilakäyttöön testattuja NORRÅKER-kalusteita ja tunnelmallisia HEKTAR-riippuvalaisimia.

– Särkänniemen Välke-ravintola on meille erityisen mieluisa asiakas. IKEA-kalusteet suunnitellaan kestämään kovaakin kulutusta, joten ne sopivat mainiosti myös ravintolakäyttöön. Tavaratalojemme sisustussuunnittelijat omaavat rautaisen ammattitaidon ja seuraavat jatkuvasti alan kehitystä, niin kodinsisustuksessa, kuin julkistiloissakin. Särkänniemi on yksi Tampereen suosituimmista matkailukohteista ja meistä on hauska olla mukana mahdollistamassa leppoisa ruokailuhetki erityisesti maailman tärkeimmille ihmisille, lapsille, Tampereen IKEA-tavaratalon tavaratalojohtaja Liisa Kallio sanoo.

IKEA LEASING -ratkaisulla hankitut kalusteet toimitti Tampereen IKEA-tavaratalo ja kumppanina toimi Ikano Bank. IKEA LEASING -mallissa Ikano Bank omistaa kalusteet ja Särkänniemi maksaa kalusteiden käytöstä leasing-sopimuksen keston ajan. IKEA LEASING -ratkaisuun sisältyy myös sisustussuunnittelu.

– IKEA LEASING on ollut meille erittäin vaivaton ja mieluisa valinta. IKEA ja Ikano Bank toimivat erinomaisesti yhteistyössä, olivat palvelualttiita meidän suuntaamme ja sopimus räätälöitiin meille sopivaksi. Sopimus on joustava, jos tarvitsemme nopeasti lisää kalusteita. Sisustussuunnittelu oli hyödyllinen lisäarvopalvelu, jolla saimme ammattilaisnäkemystä hyödynnettyä, Särkänniemen myyntijohtaja Jussi Jyrinki sanoo.

– Leasing-rahoitus on yritysten uudistumisen mahdollistaja, jonka ansiosta voidaan tehdä hankintoja sitomatta yrityksen käyttöpääomaa. Kustannukset jakautuvat tasaisesti hankinnan käyttöajalle. Lisäksi hankinnalle suunnitellaan elinkaari jo ostovaiheessa. Leasing-sopimuksen päättymisen jälkeen Särkänniemi voi joko jatkaa sopimusta, lunastaa tuotteet tai palauttaa ne kierrätettäviksi, Ikano Bankin Digital Sales and Marketing Manager Anna-Leena Hakuli sanoo.

Koko perheen ravintola Välke on avoinna ympäri vuoden.

Lisätietoja:

IKEA:

IKEA Viestintä 0404517856

pr.finland@IKEA.com

Kirsi Gotthardt, viestintäjohtaja

Annika Stubbe, viestinnän asiantuntija

Ikano Bank:

Anna-Leena Hakuli, Head of Marketing, Ikano Bank, puh. 050 563 8909

Ikano Bank

Ikano Bank on Suomen uudistumisen mahdollistaja. Ratkaisemme kestävästi asiakkaidemme rahoituksen tarpeet. Tarjoamme reiluin ehdoin edistyksellisten liike-elämän tuotteiden leasing-ratkaisuja sekä kuluttajille vähittäiskaupan maksukortteja ja -lainoja. Meillä on vahva pohjoismainen asiakaskunta. Olemme lähtöisin samasta konsernista kuin IKEA, joten olemme vakavarainen ja vastuullinen kumppani. Maalaisjärki on osa perintöämme ja yrityskulttuuriamme. Maailmanlaajuisesti meitä on yli 3700 ja Suomessa olemme toimineet vuodesta 2004 lähtien. www.ikanobank.fi