IKEA-konserni ja Peab rakentavat IKEA-tavarataloja Pohjoismaissa

IKEA-konserni ja rakennusyritys Peab ovat allekirjoittaneet pitkäaikaista yhteistyötä koskevan aiesopimuksen, jolla varmistetaan IKEA-konsernin kestävän kehityksen mukainen ja kustannustehokas laajeneminen Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa.

Yhteistyöhön kuuluu uusien tavaratalojen rakentaminen IKEA-tuotteiden saatavuuden lisäämiseksi.

Kiinnostus kodin sisustamiseen on yhä voimakasta, ja IKEA-konserni pyrkii jatkuvasti lisäämään tuotteidensa saatavuutta asiakkaille perustamalla uusia tavarataloja.

– Yhteistyö Peabin kanssa on erittäin myönteinen asia; se mahdollistaa IKEA-konsernin kustannustehokkaan ja kestävän kehityksen mukaisen laajenemisen, sanoo Peter Agnefjäll, IKEA Svenska Försäljnings AB:n toimitusjohtaja.

Peabin kanssa tehtävän yhteistyön tärkeimmät vaikutukset ovat edullisemmat rakennuskustannukset, hyvän laadun varmistaminen, lyhyet projektiaikataulut ja selkeä sitoutuminen kestävään kehitykseen. Aiemmin IKEA-konserni ja Peab ovat tehneet yhteistyötä IKEA-tavaratalojen rakentamisen yhteydessä Haaparannassa ja Kalmarissa vuonna 2006, Turussa vuonna 2008 ja Uppsalassa vuonna 2009.

IKEA-konserni ja Peab aikovat solmia yhteistyösopimuksen ennen kuin ne aloittavat ensimmäisen yhteisprojektinsa, IKEA-tavaratalon rakentamisen Uddevallaan.

– IKEA-konserni on meille mieluisa yhteistyökumppani. Meillä on samatperusarvot, kuten kustannustehokkuus ja vastuun kantaminen ihmisistä ja ympäristöstä, kertoo Peabin toimitusjohtaja Mats Paulson.

IKEA Suomi valmistautuu aloittamaan yhteistyön Peabin kanssa.

Avainsanat: