Suosittu IKEA STOCKHOLM -mallisto saa jatkoa

Helsingin keskustaan avataan IKEA STOCKHOLM -olohuone.

IKEAn suosittu STOCKHOLM-huonekalumallisto kasvaa uusilla tuotteilla. Samalla IKEA avaa Helsingin ydinkeskustaan uusilla STOCKHOLM-kalusteilla sisustetun pop-up-olohuoneen, jonne kaikki ovat tervetulleita kylään nauttimaan kupposen kahvia.

STOCKHOLM-malliston huonekalut, tekstiilit ja sisustusesineet ovat uusia nykyajan klassikoita. Joukossa on sekä olohuoneeseen, ruokailutiloihin että nukkumisratkaisuihin liittyviä tuotteita. STOCKHOLM-esineet toimivat yksin ja yhdessä monissa eri tilanteissa ja ympäristöissä. Ne voi yhdistää osaksi kodin muuta sisustusta niin IKEAn huonekalujen, antiikin kuin modernien klassikoidenkin kanssa.

"50–60-lukujen huonekalujen tyyli ja toimivuus inspiroivat minua STOCKHOLM-malliston suunnittelussa. Mielestäni ajattomuus kuvailee parhaiten mallistoa ja sen korkeaa laatua, sillä kalusteet vain kaunistuvat ajan ja käytön myötä. Toivon, että STOCKHOLM-malliston kautta ihmiset haastaisivat vanhoja tottumuksiaan ja uskaltaisivat kokeilla uusia tapoja sisustaa", pohtii Ola Wihlborg, yksi STOCKHOLM-malliston suunnittelijoista.

STOCKHOLM-mallistossa on kiinnitetty erityistä huomiota laadukkaisiin materiaaleihin. Tuotteissa on käytetty pähkinäpuuta, puhallettua lasia, luuposliinia sekä pehmeitä tekstiilejä. Alkuperäinen STOCKHOLM-sohva on päivitetty, ja sen saa nyt verhoiltuna pehmeään samettiin tai klassisen sileään aniliininahkaan. Malliston luonnosta inspiroitunut värimaailma yhdistelee vihreän ja ruskean sävyjä. Orgaaniset muodot yhdistyvät esineissä suoriin linjoihin, mikä tekee skandinaavisen selkeistä tuotteista yhtä aikaa nykyaikaisia ja klassisia.

Laadukas mallisto on valmistettu, pakattu ja kuljetettu siten, että se säästää ylimääräisiä kustannuksia laadusta tinkimättä. IKEA kutsuukin tätä "nerokkaaksi laaduksi". STOCKHOLM-tuotteet ovat perinteisiin käsintehtyihin huonekaluihin verrattuna laajan yleisön ulottuvilla edullisen hintansa ansiosta. Mallisto on tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön, kaikille sukupolville.

Kyläile IKEA STOCKHOLM -olohuoneessa keskellä Helsinkiä 15.–23.3.2013

IKEA avaa pop-up-olohuoneen keskelle Helsinkiä Galleria Esplanadiin (Kluuvikatu 4, 2. krs). Kaikille avoimessa IKEA STOCKHOLM -olohuoneessa voi kyläillä 15.–23.3. maanantaista perjantaihin kello 10.00–19.00 ja lauantaisin kello 10.00–17.00. Samalla voi nauttia maksutta kupposen IKEA-kahvia. Olohuone tarjoaa mahdollisuuden tutustua etukäteen STOCKHOLM-malliston uusiin huonekaluihin ja sisustusesineisiin, jotka tulevat myyntiin kaikkiin Suomen IKEA-tavarataloihin 2.4.2013.

IKEA STOCKHOLM -mallisto on ollut myynnissä vuodesta 1984 lähtien. Yksi malliston tähän asti suosituimmista tuotteista Suomessa on ollut käsin kudottu mustavalkoraidallinen STOCKHOLM RAND -matto, joka tunnetaan myös nimellä "blogimatto" sen sisustusblogeissa saaman suuren suosion myötä.

Lisätietoa uudesta kokoelmasta ja sen tekijöistä: IKEA.fi/STOCKHOLM, www.facebook.com/IKEASuomi, www.youtube.com/IKEASuomi

LisätietojaLaura Saksala, PR Manager, IKEA Oy, puh. (050) 377 6669, laura.saksala@ikea.com

www.IKEA.fi

Kuvauslainat: Henna Honkasalo, Product Loan Assistant, IKEA Oy, henna.honkasalo@ikea.com