Tiettyjen IKEA-uuninritilöiden takaisinveto

Pyydämme asiakkaitamme, jotka ovat ostaneet aikavälillä 34/2011–50/2011 valmistetun NUTID- tai FRAMTID-uunin, ottamaan yhteyttä numeroon (09) 8171 0374 korvaavan ritilän saamiseksi.

Uunin mukana tullut ritilä ei ole tarpeeksi leveä, minkä vuoksi se saattaa pudota kannattimiltaan ja aiheuttaa palovammariskin. Emme ole saaneet yhtään ilmoitusta liian kapean ritilän aiheuttamasta onnettomuudesta. Turvallisuus on kuitenkin meille aina kaikkein tärkeintä, ja tämän vuoksi olemme päättäneet varotoimenpiteenä vaihtaa kyseisten uunien ritilät leveämpiin. Takaisinveto ei koske uunipeltejä, sillä niiden leveys on asianmukainen.

Takaisinveto koskee ainoastaan niiden uunien ritilöitä, jotka on valmistettu viikkojen 34 ja 50 välisenä aikana vuonna 2011 (valmistusaikamerkintä 1134–1150) ja joiden tuotenumero löytyy oheisesta taulukosta. Suomessa kyseisiä uuneja on myyty 85 kappaletta. Valmistusaika ja tuotenumero on merkitty uunin sisällä luukun vieressä olevaan laattaan.

Tuotteen nimi Tuotenumero
FRAMTID OV5 -uuni, 60x60 cm, musta 702.181.71
NUTID OV5 -kiertoilmauuni, jossa pyrolyyttinen   puhdistus, 60x60 cm, ruostumaton teräs 002.181.79
NUTID OV5 -kiertoilmauuni, jossa pyrolyyttinen   puhdistus, 60x60 cm, ruostumaton teräs 402.181.82

Mikäli uuni on valmistettu viikkojen 34 ja 50 välisenä aikana vuonna 2011 (valmistusaikamerkintä 1134–1150) ja tuotenumero on listattu oheisessa taulukossa, pyydämme poistamaan ritilän käytöstä ja ottamaan yhteyttä numeroon (09) 8171 0374 korvaavan ritilän saamiseksi.

Takaisinveto koskee ainoastaan tässä mainittujen uunien ritilöitä.

Pahoittelemme tapauksesta mahdollisesti aiheutuvaa vaivaa.

Lisätiedot medialle:

Sirpa Korpela
Marketing Manager, IKEA Oy
puh. ( 040 ) 456 1050
sirpa.korpela ( at ) ikea.com

Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 40 maassa toimii yhteensä 338 IKEA-tavarataloa, joista 298 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-tavarataloissa vieraili 776 miljoonaa kävijää, ja IKEA työllistää maailmanlaajuisesti 154 000 työntekijää.  Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. IKEA Oy on valittu vuosina 2011 ja 2012 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa. www.IKEA.fi