Uudistuneen IKEA-kuvaston pääroolissa tekstiilit

Vuoden 2013 IKEA-kuvasto ilmestyy Suomessa painettuna versiona 24.8. ja digitaalisena 14.8. Tarjolla on satoja sivuja inspiroivia sisustusideoita, jotka esitellään kuvaston uudenlaisen rakenteen ja innostavan mobiilisovelluksen kautta.

IKEA-kuvastossa esiteltyihin uutuuksiin kuuluu tänä vuonna runsaasti tekstiilejä, joita ovat olleet suunnittelemassa myös suomalaiset Niina Aalto ja Emma Hagman.

IKEA-kuvaston mielenkiintoiseen lisäsisältöön on nyt mahdollista tutustua ensimmäistä kertaa älypuhelimen avulla. Tarjolla on esimerkiksi videoita ja 3D-malleja, joiden avulla käyttäjä voi muunnella kuvaston huoneita mielensä mukaan, vaikkapa vaihtamalla verhoja ja avaamalla kaappeja. Lisäsisältö on saatavana maksuttoman IKEA-kuvastosovelluksen kautta sekä osoitteesta IKEA.fi. Kuvastolanseerauksen yhteydessä IKEA avaa myös suomenkieliset Facebook-sivut.

"Vuoden 2013 IKEA-kuvaston tavoitteena on innostaa ihmisiä näkemään kotinsa uusin silmin. Yksi esimerkki on älypuhelimilla ja netissä käytettävä lisäsisältö, jonka avulla huoneiden sisustuksessa voi kokeilla erilaisia tyylejä. Tämä helpottaa omien suosikkien löytämistä", kertoo IKEA Suomen markkinointijohtaja Sirpa Korpela. "Avaamme nyt samassa yhteydessä suomenkieliset Facebook-sivut, joiden kautta haluamme lisätä suoraa keskustelua asiakkaidemme kanssa."

IKEA-kuvastossa paljon tekstiiliuutuuksia sekä klassikkonojatuolin paluu

IKEA-edustajat vierailevat vuosittain tuhansissa kodeissa ympäri maailmaa selvittääkseen, miten ihmiset asuvat ja minkälaisia ajatuksia ja tarpeita heillä on. Selvityksen pohjalta rakennettu IKEA-kuvasto kannustaa ihmisiä huomaamaan, miten helposti ja edullisesti kodin ilmettä voi piristää esimerkiksi tekstiilien avulla. Tänä vuonna IKEA tarjoaa erityisen paljon tekstiiliuutuuksia ja inspiraatiota niiden luovaan käyttöön. Mallistossa on muun muassa suomalaisten suunnittelijoiden Emma Hagmanin ja Niina Aallon tekstiilejä. KAJSAMIA-uutuusverhojen modernin skandinaavinen design sekä MALIN LÖV -tyyny ovat Hagmanin käsialaa. Aalto puolestaan on suunnitellut supersuositut MALIN RUND –pussilakanasetin sekä EIVOR FÅGEL -koristetyynyn.

IKEA 2013 -kuvaston uutuustuotteiden joukossa on myös IKEAn perustajan Ingvar Kampradin lempituoli IKEA-valikoimasta 1950-luvulta. STRANDMONiksi nimetty klassikkotuoli on otettu uudestaan tuotantoon, ja se on saatavana harmaana ja sinisenä.

"Tuotteemme ovat yhä useampien ihmisten ulottuvilla, sillä tänäkin vuonna olemme alentaneet yli sadan suosikkituotteen hintaa", markkinointijohtaja Korpela kertoo.

Joka syksy ilmestyvä, 27 kielellä julkaistava kuvasto on 211 miljoonan kappaleen painosmäärällään IKEAkonsernin suurin markkinointityökalu. Suomessa kuvasto jaetaan 1,5 miljoonaan kotitalouteen alkaen 20.8.2012. IKEA-tavarataloista kuvastoa saa 24.8.2012 alkaen ja R-Kioskeista noin 15.9. alkaen. Digikuvasto puolestaan julkaistaan 14.8. ja sitä pääsee lukemaan samana päivänä avautuvien IKEA Suomen Facebooksivujen kautta. (www.facebook.com/ikeasuomi).

Lisätietoja ja kuvia uutuustuotteista: www.ikeakuvasto.fi
IKEA Suomi Facebookissa: www.facebook.com/ikeasuomi

IKEA-kuvastolanseerauksen yhteydessä IKEA teetti TNS Gallupilla tutkimuksen suomalaiskotien sisustusinspiraation lähteistä ja IKEA-kuvaston merkityksestä suomalaisille. Katso tiedote aiheesta
Lisätietoja:IKEA Oy,
Laura Saksala, PR Manager
puh. 050 377 6669, laura.saksala@ikea.com IKEAIngvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 40 maassa/alueella toimii yhteensä 337 IKEAtavarataloa, joista 293 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-konsernin omistamissa tavarataloissa vieraili 699 miljoonaa kävijää, ja konserni työllistää 131 000 työntekijää. Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. IKEA Oy on valittu vuosina 2011 ja 2012 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa.
Lisätietoja osoitteestawww.IKEA.fi