• iLOQ Oy/

Digitaalisia avaimia voi nyt luovuttaa ja palauttaa vuorokauden ympäri iLOQ by Livion -automaatilla

iLOQ ja Livion ovat yhdistäneet voimansa ja luoneet ”iLOQ by Livion” -avainautomaatin, joka tarjoaa automaattisia avainpalveluja loppuasiakkaille vuorokauden ympäri.

Täysin integroitu automaatti on nopea, helppo ja kustannustehokas tapa hankkia yksilöllisesti ohjelmoitu digitaalinen iLOQ-avain. Avaimen voi palauttaa automaattiin, kun sitä ei enää tarvita. Tällöin avain on kätevä ohjelmoida ja ottaa uudelleen käyttöön.

Käyttö on helppoa. Tällä hetkellä avainten hallitsija tilaa avaimet LivionKey Register -web-sovelluksesta, ja automaatti ohjelmoi avaimen suoralla tietoliikenneyhteydellä valikoituihin iLOQ-lukitusjärjestelmiin. Loppukäyttäjälle lähtee sähköposti tai tekstiviesti, jossa avauskoodi.  Avaimen voi noutaa automaatista paikan päällä, jolloin säästyy aikaa, eikä avaimen haku kolmannelta osapuolelta tai muusta paikasta aiheuta päästöjä tai kuluja.

Ainutlaatuisen integraation ansiosta automaatissa olevat avaimet ovat tyhjiä (eli ohjelmoimattomia). Siksi tuotteen tietoturva on aivan uudella tasolla. Muita laitteita ei tarvita, koska avaimiin ohjelmoidaan oikeat pääsyoikeudet samalla, kun ne luovutetaan asiakkaalle.

Itse laite on pieni, sen asennus ja määrittely on nopeaa ja helppoa, ja iLOQin tuttu ilme ja tuntuma tekevät sen käytöstä helppoa. Automaatti voidaan integroida saumattomasti olemassa olevaan varaus- ja pääsynhallintajärjestelmään.

Avaimia voidaan luovuttaa ja palauttaa kellon ympäri, joten joustava ja kätevä ratkaisu sujuvoittaa käyttökokemusta. Automaation ansiosta lukitusjärjestelmän pääkäyttäjät voivat huolehtia avainten hallinnasta hallitusti etänä. Mielenrauhaa tuo myös se, että kaikki tapahtumat voidaan varmentaa jälkeenpäin lokeista.

Tässä on muutama esimerkki siitä, miten automaatti tekee loppukäyttäjien elämästä aiempaa älykkäämpää, turvallisempaa ja kestävämpää:

• uusien avainten hankkiminen tai kadonneiden tai varastettujen avainten korvaaminen on nopeampaa
  • huoltoyhtiöiden ei tarvitse kantaa mukanaan isoja avainnippuja, vaan tiloihin pääsee väliaikaisella avaimella
  • avaimien luovutus ja palautus on helppoa asukkaiden vaihtuessa
  • mahdolliset uudet asukkaat voivat käydä avaimella asunnossa ennen muuttopäätöstä.

Toni Päivinen, Regional Sales Director, Nordic, toni.paivinen@iloq.com

iLOQ on mullistanut pääsynhallinta-alan teknologisilla ratkaisuillaan. Yhtiön kehittämien ja patentoimien pilvipohjaisten ratkaisujen avulla useita pääsynhallinnan vaihtoehtoja voidaan käyttää samalla alustalla ilman paristoja tai kaapeleita. Resurssitehokkaat digitaaliset ja mobiilipohjaiset teknologiat maksimoivat turvallisuuden sekä minimoivat asuinrakennusten, liikekiinteistöjen ja kriittisen infrastruktuurin ylläpito-, hallinta- ja elinkaarikustannukset. iLOQ toimii yli 55 maassa, ja sillä on maailmanlaajuisesti yli 1800 yhteistyökumppania. Vuonna 2023 iLOQin liikevaihto oli 141,3 miljoonaa euroa ja sillä on yli 320 työntekijää. www.iLOQ.com.

Tietoa Livionista

Livion on kehittänyt huippuluokan avaintenkäsittelytuotteita ja avainhallintajärjestelmiä. Ne automatisoivat ja digitoivat perinteistä avainten hallintaa tehden siitä oikea-aikaista, turvallista ja tehokasta. Ratkaisut säästävät huomattavasti aikaa ja resursseja ja vähentävät autoilun tarvetta. Samalla ne tarjoavat asiakkaille avainpalveluita kellon ympäri. Livion toimii kaikkialla Euroopassa, ja sillä on kumppaneita kaikissa Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa. www.livion.fi