Mazda HAZUMI, ensiesittely Geneven Autonäyttelyssä

• Yhtiön uusi dynaaminen pikkuautokonsepti osoittaa suuntaa tulevaisuuteen
  • Genevessä esitellään myös pienitilavuuksinen SKYACTIV-D puhdasdiesel

Leverkusen, 21 Helmikuuta 2014. Mazda HAZUMI, uuden sukupolven pikkuautoluokan konsepti julkistetaan 84:nnen Geneven Autonäyttelyn yhteydessä. Toisen maailman ensiesittelyn tulevassa näyttelyssä, saa tavanomaisuutta haastavan Japanilaisen autonvalmistajan kehittämä uusi puhdasdieselmoottori; SKYACTIV-D 1.5.

HAZUMI japaninkielessä tarkoittaa “ponnahtaa” tai “pulpahtaa”, sopii erityisesti pienen kokoluokan auton yhteyteen joka ilmentää pursuavaa energiaa. Tuote on valmistettu Mazdan insinöörien periaatteiden mukaisesti ilman kompromisseja, HAZUMI ilmaisee ideaalisen olomuodon yhtiön seuraavan sukupolven pikkuautolle

Mazda esittelee uuden, juuri kehitetyn, pienitilavuuksisen SKYACTIV-D 1.5 puhdasdieselmoottorin. Geneven näyttelyn yhteydessä juhlitaan myös Mazda-ikonin Mazda MX-5:n 25:ttä vuosijuhlaa, MX-5 on kaikkien aikojen eniten myyty kaksipaikkainen avourheiluauto.

Näyttely on avoinna yleisölle 6. – 16. maaliskuuta, lehdistöpäivät ovat 4. ja 5. maaliskuuta. Mazda pitää lehdistötilaisuuden hallissa 5 tiistai-iltapäivällä (4. maaliskuuta) klo 14:00-14:15 paikallista aikaa.

Mazdan osastolla esillä:

Edellä mainitut tuotteet Mazda HAZUMI (maailman ensiesittely)Mazda MX-5 (aiemmat mallit, vain lehdistöpäivinä)
Tällä hetkellä myynnissä olevat tuotteet Mazda3, Mazda6, Mazda CX-5, Mazda5, Mazda2,Mazda MX-5 (nykymallit)
Teknologia esittelyt SKYACTIV-D 1.5 puhdasdiesel (maailman ensiesittely)SKYACTIV-G 2.0 bensiinimoottoriSKYACTIV-D 2.2 puhdasdieselmoottori

# # #

Lisätietoja: Tuote- ja PR päällikkö Juhani Eräntö, puh. 0400 412 302, juhani.eranto@inchcape.fi